۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات خط ۷ مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلات خط ۷ مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از جذب ۵۰درصد از تسهیلات خط 7 مکانیزاسیون استان در شهرستان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش اکودام، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: ۵۰ درصد از تسهیلات خط ۷ مکانیزاسیون کشاورزی استان توسط شهرستان کرمانشاه جذب شده است.

شهرام آشتاب اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه در جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در سال‌جاری اهتمام جدی داشته است و از تمامی پتانسیل به منظور ارتقاء ضریب مکانیزاسیون شهرستان و جذب ادوات مناسب استفاده گردیده است.

این مسئول  در ادامه به مجموع اعتبارات جذب شده برای بخش مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون و از محل خط اعتباری ۷ مکانیزاسیون ۲۲۰میلیارد ریال اعتبار جذب و به بخش مکانیزاسیون شهرستان تزریق گردیده است.

آشتاب گفت: با پرداخت این تسهیلات ۱۱۵ دستگاه انواع تراکتور و همچنین ۲۴۰ دستگاه ادوات دنباله بند به ناوگان مکانیزاسیون در شهرستان کرمانشاه اضافه شده است و این روند تا پایان سال ادامه دارد.

آشتاب با بیان اینکه تلاش‌های خوبی برای توسعه مکانیزاسیون در این شهرستان صورت گرفته است، افزود: با همه این تلاش‌ها بخش مکانیزاسیون شهرستان کرمانشاه نیاز به بروزشدن و ارتقاء به ضریب بالاتری را دارد.

او اظهار کرد: باید در جهت بالا بردن میزان تولید، کیفیت محصولات تولیدی و افزایش بهره وری گام‌های اساسی برداشته شود و با کشت مکانیزه می‌توان هزینه تولید محصولات کشاورزی را پایین آورد، همچنین با توجه به خشکسالی و کاهش بارندگی طی سال‌های اخیر در این شهرستان، برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری‌های جدید و بهره برداری از ماشین آلات نوین از جمله ادوات کم خاک ورزی، بی خاک ورزی و استفاده از کمبینات  رفت.

او ادامه داد: سال ۹۶ از محل خط۶مکانیزاسیون کشاورزی ۲۳۰میلیارد ریال توسط شهرستان کرمانشاه جذب گردید.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر ب...

کشاورزیهرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: ...

کشاورزیرفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا م...

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...