چهار هزار تن کود شیمیایی در دامغان توزیع شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

چهار هزار تن کود شیمیایی در دامغان توزیع شد

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی دامغان گفت: چهار هزار و ۲۸۴ تن کود شیمیایی امسال بین کشاورزان و باغداران شهرستان توزیع شد.

به گزارش اکودام حسن صرفی روز شنبه بیان کرد: کودهای شیمیایی از سوی شرکت‌های تعاونی و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به باغداران و کشاورزان توزیع شده است. 

وی ادامه داد: کشاورزان می‌توانند با نمونه گیری از خاک زراعی، از کمبودها و نیازهای زمین باخبر شوند و براساس این اطلاعات به تهیه کود شیمیایی اقدام کنند.

صرفی اضافه کرد: کشاورزان با نمونه‌گیری از خاک زراعی و شناسایی کمبودها از مصرف بی رویه کودهای شیمیایی خودداری کنند.

وی افزود: باغداران و کشاورزان جهت دریافت مشاوره در بخش کشاورزی و تغذیه باغ‌ها به کارشناسان و یا مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

صرفی تصریح کرد: کشاورزان برای افزایش تولید محصولات کشاورزی خود می‌توانند در کنار حفظ منابع آب و خاک، با مصرف بهینه کود، زمینه افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی خود را فراهم کنند.

رییس اداره تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی  دامغان گفت: ارائه دستورالعمل‌های فنی در مورد کنترل آفت و بیماری‌ها نظیر کرم خراط و تغذیه و توزیع انواع کود شیمیایی از جمله خدمات جهاد کشاورزی برای باغداران شهرستان است.

شهرستان دامغان دارای بیش از ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که عمده آن را باغ پسته تشکیل می‌دهد. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...