۱۶۷۰ هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سمپاشی شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳

۱۶۷۰ هکتار از اراضی فارس علیه ملخ سمپاشی شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: یک هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی استان فارس برای مقابله با ملخ صحرایی سم‌پاشی شده است.

به گزارش اکودام محمدمهدی قاسمی جمعه با بیان اینکه مبارزه با پوره ملخ صحرایی در مناطق فارس در دست اقدام است، افزود: تا ۱۵ اسفندماه ٨٢٠ هکتار از اراضی شهرستان مهر، ٧٢٠ هکتار از اراضی شهرستان لامرد، ۲۰ هکتار از  اراضی قیر و کارزین، ۷۰ هکتار از اراضی خنج،  ۱۰ هکتار از اراضی لارستان و ۳۰ هکتار از اراضی فراشبند سمپاشی شده‌ است.

وی افزود: با توجه به پایش مناطق مختلف و بنابر گزارش‌های دریافتی، عملیات ردیابی در شهرستان‌های گراش، فیروزآباد، رستم و کازرون نیز صورت گرفته است که مساحتی افزون بر ۶۵هزار هکتار را در برمی‌گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین از ارسال روزانه فرم‌های مخصوص ردیابی و مبارزه به سازمان حفظ نباتات خبر داد و عنوان کرد: رونوشتی از این فرم‌ها نیز به دفتر فناوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی فارس به منظور تهیه نقشه های پیش‌آگاهی ارسال می شود .

قاسمی ابراز داشت: با توجه به مصوبات جلسه بحران شهرستان مهر، نماینده شرکت خدمات هواپیمایی ویژه از باند فرودگاه مهر بازدید خواهد کرد و در صورت تایید با توجه به شرایط آب و هوایی و دریافت مجوزهای لازم در اسرع وقت هواپیما به منظور سمپاشی به منطقه اعزام خواهد شد.

موج جدید ملخ‌های صحرایی از شامگاه جمعه دوم اسفندماه جاری وارد جنوب فارس شده که بنا به اعلام مسوولان جهاد کشاورزی استان، حجم آن ۱۰ برابر حمله پارسال ملخ‌های صحرایی به کشور است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...