تأکید بر توسعه زیرساخت های کشاورزی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نماینده، ولی فقیه؛

تأکید بر توسعه زیرساخت های کشاورزی

توسعه کشاورزی و زیر ساخت‌های آن باید اولویت اول استان کردستان باشد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، نماینده، ولی فقیه در استان امروز در دیدار کارکنان جهاد کشاورزی کردستان با تأکید بر این مطلب گفت: این سازمان باید با ارائه تسهیلات و راهکار‌های نوین، ایجا صنایع تبدیلی و جلوگیری از خام فروشی، در توسعه هر چه بیشتر این مهم گام بردارد.
آیت الله سیدمحمدحسینی شاهرودی، با اشاره به اینکه توسعه پتانسیل‌های کشاورزی موجب ارزش افزوده و درآمد زایی در استان خواهد شد گفت: استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود، موجب رونق تولید و افزایش صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به کشور‌های دیگر خواهد شد.
وی همچنین بر سرمایه گذاری مناسب درتوسعه رشته‌های کشاورزی در دانشگاه‌ها نیز تأکید کرد و گفت: این مهم با توجه به قابلیت‌های استان مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم با اشاره به اینکه در ایام دهه مبارک فجر یک هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال طرح به بهره برداری رسید گفت: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کردستان است که بیش از ۳ هزارو ۵۰۰ نفر در زیر بخش‌های مختلف این صنعت فعالیت می‌کنند.
خالدجعفری با اشاره به جذب ۲ هزار و ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ایجاد ۴۶۰ شغل گفت: امسال همچنین به منظور حمایت از تولید ۶۷ میلیارد ریال به واحد‌های مشکل دار کمک اعتباری و تسهیلات انجام شد.
توسعه گلخانه ها‌ی کوچک و توسعه صنایع تبدیلی از دیگر مواردی بود که جعفری به عنوان اولویت‌های جهاد کشاورزی به آن اشاره کرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...