۴۰ طرح کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی و بهره برداری شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۴۰ طرح کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد کلنگزنی و بهره برداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ طرح حوزه کشاورزی استان همزمان با چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر امسال بهره برداری و یا کلنگ زنی شده است.

الیاس تاج الدینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها  در حوزه های مختلف مانند آب،خاک، توسعه گلخانه و سایر بخش های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در چند روز اخیر کلنگ زنی یا افتتاح شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد طرح ۳۵ طرح افتتاح و پنج پروژه کلنگ زنی شده است.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای طرح های حوزه کشاورزی استان را یک هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال برآورد کرد.

تاج الدینی اظهار کرد: طرح های بخش های مختلف حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در دهه فجر امسال یک هزار و ۵۵۲ شغل ایجاد کرده است.

وی افزود: تامین آب ۵۸۰ هکتار از زمینهای بابا کلان گچساران . ۱۲۰ هکتار از مناطق چرزو و دیل  در گچساران، ۳۰۰ هکتار از اراضی پشت کوه و غورک در باشت از طرح های مهم افتتاح شده در دهه فجر استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حوزه کشاورزی مهمترین بخش اشتغالزایی استان محسوب می شود تاکید کرد: احداث باغ در اراضی شیبدار، توسعه گلخانه ها،افزایش زیرساخت های آبیاری نوین و تبدیل زمین های کشاورزی به دیم از مهمترین راهبردهای جهاد کشاورزی برای حمایت از بهره برداران در سال های اخیر بوده است.

سالانه ۹۱۰ هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

این استان با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...