افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت گندم در سیستان وبلوچستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش ۲ برابری سطح زیر کشت گندم در سیستان وبلوچستان

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: در سال زراعی جاری با توجه به آورد رودخانه هیرمند و بارش‌های اوایل سال، ۶۸ هزار و ۱۴۰هکتار از اراضی کشاورزی این استان به زیر کشت گندم رفته است که نسبت به پارسال ۲ برابر افزایش سطح زیر کشت را نشان می‌دهد.

امان الله طوقی روز پنجشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال کشاورزان منطقه سیستان ۴۵هزار و ۴۰۰هکتار از زمین‌های خود را به کشت گندم اختصاص دادند که نسبت به سال گذشته زراعی بیش‌از چهار برابر رشد داشته است.

وی افزود: با هدف حمایت و تشویق کشاورزان به منظور تامین بذر موردنیاز برای نخستین بار در سیستان و بلوچستان ۸۵۷تن بذر از ۶ استان وارد و در اختیار بهره‌برداران قرار گرفت.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت:پارسال ۳۲هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: کشاورزان سیستان و بلوچستان پارسال ۱۷هزار تن گندم مازاد بر مصرف خود را  تحویل سیلوهای گندم داده‌اند.
طوقی عمده ارقام کشت شده گندم در سیستان و بلوچستان را شامل ارقام افق، نارین و چمران ۲ عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.

تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...