۵۰ طرح کشاورزی و خدماتی در شاهین‌دژ افتتاح شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۵۰ طرح کشاورزی و خدماتی در شاهین‌دژ افتتاح شد

۵۰ طرح کشاورزی، خدماتی و عمرانی با سرمایه‌گذاری ۸۳ میلیارد ریالی همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر در شاهین‌دژ افتتاح شد.

رییس اداره جهاد کشاورزی شاهین‌ دژ روز سه‌شنبه در حاشیه بهره‌ برداری از این طرح‌ها به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۴۸ طرح مربوط به بخش کشاورزی این شهرستان و شامل آبیاری تحت فشار تجمیعی، مرمت و بازسازی قنات و آبیاری تحت‌ فشار خرده مالکی است.

سعید خدایی اضافه کرد: این طرح‌ها به طور همزمان در ۳۰ روستا از توابع شاهین‌دژ به بهره‌برداری رسید که برای اتمام آنها ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده‌است.

وی افزود: در مجموع با افتتاح این طرح‌ها در بخش کشاورزی برای ۳۳۸ نفر اشتغال‌زایی مستقیم و برای یک‌هزار و ۱۴ نفر هم فرصت اشتغال غیرمستقیم به‌وجود آمده است و با بهره‌برداری از آنها بیش از ۲ میلیون متر مکعب آب در سال صرفه‌جویی خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین کلنگ‌زنی سیستم‌های آبیاری تحت فشار بخش کشاورزی با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در ۱۱ روستای دیگر کلنگ‌زنی شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی شاهین‌دژ نیز در این مراسم از افتتاح واحدهای مسکن مددجویی خبر داد و عنوان کرد: ۴۵ واحد مسکن مددجویی شامل ۳۲ واحد در مناطق روستایی و ۱۳ واحد در مناطق شهری به بهره‌برداری رسیده است.

فرهاد حبیبی گفت: برای اتمام این واحدها، ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است که هشت میلیارد ریال آن اعتبارت دولتی، ۱۱ میلیارد ریال آن تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض بوده و مابقی نیز با مشارکت خیران تامین شده است.

همچنین امروز با حضور فرماندار و جمعی از مسولان این شهرستان مسیر روستای «قره‌قیه» این شهرستان به طول چهار کیلومتر و جاده شاهین‌دژ به تکاب نیز به طول ۱۲ کیلومتر با مجموع ۵۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

طی دهه مبارک فجر امسال ۱۰۵ پروژه عمرانی، خدماتی، آموزشی و اشتغال‌زایی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات ورزشی و هنری از دیگر برنامه‌های این هفته در شاهین‌دژ است.

انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید و در طول چهل سال گذشته همواره مورد هجمه دشمنان اسلام و استکبار جهانی بوده‌است.

شاهین‌دژ با ۹۲ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد و نیمی از جمعیت آن در ۱۵۲ روستا ساکن هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...