طرح‌های جهاد کشاورزی کرمان ۹۸۱ فرصت شغلی ایجاد می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طرح‌های جهاد کشاورزی کرمان ۹۸۱ فرصت شغلی ایجاد می‌کند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: طی ایام الله دهه مبارک فجر تعداد ۱۳۵ طرح آب و خاک، دامپروری، تولیدات گیاهی و صنایع تبدیلی و تکمیلی با اعتبار بیش از یکهزار و ۳۸۰ میلیارد ریال و ۹۸۱ شغل مستقیم و ۲۷۳ شغل غیر مستقیم به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا، عباس سعیدی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح پروژه گلخانه هیدروپونیک سیرجان با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و سرپرست سازمان جنگلها و مراتع آبخیزداری کشور در جمع خبرنگاران افزود: ۷۳ طرح آب وخاک، ۲۶طرح دامپروری، ۱۴ پروژه صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۲۰ پروژه تولیدات گیاهی، یک طرح شیلات و آبزی پروری و یک طرح پشتیبانی در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می‌رسند.

وی اظهار داشت: طرح‌های آب و خاک با اعتباری بیش از ۳۳۵ میلیارد ریال، که بیش از ۲۱۶ میلیارد ریال از آن اعتبارات دولتی است، اجرا شده و شامل ۳۸ طرح سیستم‌های نوین آبیاری، چهار باب استخر ذخیره، ۲۷ طرح انتقال آب، مرمت سه رشته قنات، زهکشی اراضی رباط شهربابک هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: ۲ هزار و ۱۸۸ هکتار از اراضی و باغات به سیستم نوین آبیاری با اعتبار بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال که از این میزان ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی است، در ۳۸ باغ و مزرعه استان اجرا شد.

وی ادامه داد: همچنین چهار باب استخر جهت ذخیره یکهزار و ۹۰ مترمکعب آب با هزینه یکهزار و ۷۳۷ میلیون ریال که یکهزار و ۵۳۷ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و ۲۷ طرح انتقال آب به طول ۲۴ هزار و ۲۴۷ متر با هزینه کرد بیش از ۳۸ میلیارد ریال که ۳۲ میلیارد ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

سعیدی با اشاره به طرح‌های افتتاحی در ایام الله دهه مبارک فجر افزود: طرح اصلاح و لایروبی تعداد سه رشته قنات استان کرمان با اعتبار۶۲۵ میلیون ریال که ۴۱۰ میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است و طرح زهکشی اراضی شهربابک در سطح ۳۰۰ هکتار نیز از جمله طرح های آب و خاک می باشد که این پروژه با اعتبار دولتی ۱۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی اظهار داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر ۲۶ پروژه دامپروری با اعتبار بیش از ۱۳۳ میلیارد ریال با ایجاد ۵۷ شغل مستقیم و ۴۵ شغل غیر مستقیم در سطح استان کرمان به بهره برداری می‌رسد که این طرح ها شامل هفت طرح مربوط به پرورش گاو شیری با ظرفیت ۳۰ راس، پنج طرح پروار بندی گوسفند با ظرفیت ۹۷۰ راس و ۲ پرواربندی گوساله با ظرفیت هرکدام ۸۰ راس، ۲ طرح پروار بندی شتر با ظرفیت ۸۵ نفر و یک واحد مرغداری ۲۰هزار قطعه ای به بهره برداری می رسند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان عنوان کرد: یک پروژه شیلاتی با ظرفیت تولید ۱۵ تن گوشت سفید در سال با اعتبار پنج هزار و ۵۰۰ میلیون ریال اجرا شد و در این ایام مبارک به بهره برداری می رسد.

وی ابراز داشت: افتتاح ۱۳ طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی ازجمله یک طرح تولید پنیر، یک طرح تولید فرآورده های لبنی، کارخانه تولید انواع روغن تصفیه نشده از لاشه دام و طیور، چهار واحد سردخانه، یک واحد بسته بندی مواد پروتئینی، یک واحد تولید کمپوست حیوانی و گیاهی، تولید انواع دمنوش گیاهی، یک طرح تولید فرآورده های خرمائی، کارخانه بسته بندی گوشت و کارخانه پسته فرآوری شده نیز در دستور کار قرار گرفته است.

سعیدی ادامه داد: ۲۰۲ شغل مستقیم و ۱۳۹ شغل غیرمستقیم با افتتاح این طرح ها در استان کرمان ایجاد می شود، که برای اجرای آن ۵۵۸ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۱۷۷ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بوده است .

وی گفت: در این ایام ۲۱ گلخانه در سطح استان به بهره برداری می رسد که ۱۵ گلخانه سبزی و صیفی و ۲ گلخانه گل شاخه بریده، یک گلخانه گیاهان دارویی و ۲ گلخانه هیدروپونیک با هزینه بیش از ۳۴۷ میلیارد ریال ازجمله ۸۹ میلیارد ریال تسهیلات بانکی و مابقی آورده شخصی اجرا و سبب اشتغالزایی ۱۰۳ نفر مستقیم و ۸۸ نفر غیر مستقیم شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اضافه کرد: همچنین در شهرستان راور یک ساختمان اداری با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال طی ایام الله دهه مبارک فجر امسال افتتاح می شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...