۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده بروجرد پرداخت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد:

۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل‌زده بروجرد پرداخت شد

بروجرد- مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۱۴ میلیارد تومان کمک بلاعوض به کشاورزان سیل زده بروجرد پرداخت شده و ۴.۷ میلیارد هم وام‌های کم بهره در بانک‌های عامل قرار است پرداخت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عزت اله نباتی روز سه شنبه در کار گروه حفاظت از منابع آب شهرستان در محل فرمانداری بروجرد گفت: در حال حاضر ۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی، ۷۸۲ حلقه چاه، ۱۲۹۴ رشته قنات و ۱۰۳۳ رشته چشمه با ۲۱۹ میلیون متر مکعب آب در شهرستان بروجرد وجود دارد که منابع آب‌های سطحی از گلرود، آبسرده، دینارآباد سراب سفید و سیلاخور تأمین می‌شود که در مجموع با حجم تخلیه حدود ۳۰۰ میلیون متر مکعب آب است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳۵ هزار هکتار اراضی آبی در شهرستان بروجرد وجود دارد که ۸.۳ درصد از اراضی لرستان را شامل می‌شود اما در مقابل ۱۶ درصد تولید استان به بروجرد تعلق دارد که نسبت به دیگر شهرهای استان بیشتر است.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: امسال طبق الگوی کشت تعریف شده ۸۰۰ هکتار می‌بایست به زیر کشت برنج می‌رفت که امروز مشاهده می‌کنیم بیش از میزان اعلام شده در شهرستان کشت برنج داشتیم.

نباتی گفت: به دلیل بهره وری از آب استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری در اولویت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو قرار گرفته که استقبال جدی نداشته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار باغ داریم که طبق چشم انداز آینده جهاد کشاورزی با استفاده از ایستگاه‌های پمپاژ آب و تشویق مردم در استفاده از روش‌های آبیاری نوین جایگزین روش‌های سنتی شود.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد با بیان اینکه انتظار می‌رود حق آبه بروجرد در بخش کشاورزی بیشتر شود، تاکید کرد: تاکنون ۳۲ هزار پرونده در بخش سیل لرستان تشکیل و ۴۲ مرحله خسارت سیل پرداخت شده است و بیشترین تسهیلات بلاعوض با میزان ۱۴ میلیارد تومان در بروجرد پرداخت شده است که ۴.۷ میلیارد تومان هم وام‌های کم بهره در بانک‌های عامل قرار است پرداخت شود.

نباتی یادآور شد: امسال ۵۵ درصد از اراضی را به کشت محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا و جو و ۳۵ درصد را به سایر محصولات اختصاص دادیم.

وی گفت: در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی به کشت سبزیجاتی رفته که آب فاضلاب و روان آب‌ها به آنها وارد می‌شود و هیچ کشاورزی به طور عمد از آب فاضلاب جهت آبیاری سبزی کاری استفاده نمی‌کند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...