۱۴۸میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کشاورزی آبیک پرداخت می‌ شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک:

۱۴۸میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان کشاورزی آبیک پرداخت می‌ شود

قزوین- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: بیش از ۱۴۸ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ به بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت خواهد شد.

بیژن لطفی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این میزان تسهیلات به ۴۸ پرونده تخصیص یافته که در کمیته تخصصی این شهرستان تصویب و جهت بررسی نهایی به مدیریت‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان ارسال شده است.

وی افزود: از این تعداد ۲۸ پرونده مربوط به محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی، ۱۷ پرونده حوزه دام و طیور و ۳ پرونده نیز مربوط به صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات کشاورزی بوده است.

به گفته‌ی وی؛ تاکنون از این میزان تسهیلات به پنج طرح کشاورزی به مبلغ حدود پنج میلیارد تومان پرداخت و ما بقی پرونده‌ها در کمیته‌های تخصصی استان و یا شعب بانک‌های مربوطه در دست اقدام هستند.

لطفی تصریح کرد: این تسهیلات توسط سه بانک عامل کشاورزی، توسعه تعاون و پست بانک پرداخت و نرخ سود این تسهیلات برای طرح‌های محصولات گلخانه‌ای و گیاهان دارویی مناطق کمتر توسعه یافته ۷ درصد و مناطق برخوردار ۹ درصد و همچنین این نرخ برای طرح‌های دام و طیور ۱۵ درصد تعیین شده است.

وی یادآور شد: متقاضیان تسهیلات تبصره ۱۸، با در دست داشتن مدارک پروانه تأسیس یا بهره برداری، مجوز آب، تغییر کاربری و مجوز محیط زیست ضمن مراجعه به سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری وزارت جهاد کشاورزی و دریافت کد رهگیری ثبت نام می‌توانند برای پیگیری سایر مراحل به واحدهای طرح و برنامه مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان مراجعه کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...