گندم چند درصد کالری مردم را تامین می‌کند؟ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گندم چند درصد کالری مردم را تامین می‌کند؟

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: گندم بیش از ۳۶ درصد کالری مردم را تامین می‌کند و حدود ۴۰ درصد امنیت غذایی کشور وابسته به گندم است.

عباس کشاورز در دیدار با اعضای شورای مرکزی بنیاد ملی گندمکاران کشور، اظهار کرد: گندم پایه و معمار کشاورزی ایران است.

وی با بیان این که وضعیت گندم بر روی سایر محصولات کشاورزی تاثیر گذار است، گفت: هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

کشاورز یادآور شد: متاسفانه در دولت‌های گذشته در زمینه‌ افزایش سطح زیر کشت گندم آبی اتفاق نامناسبی افتاده است و آن افزایش مساحت زیر کشت بدون مبنای اکولوژی آن بود و این موضوع سبب شد تا محصول گندم دچار مشکل زراعی شود اما در این دولت، کشت گندم را بر مبنای اکولوژی برنامه ریزی کردیم.

وی با اشاره به این که گندم، آرایش کشاورزی کشور را تنظیم می کند، بیان کرد: غیر از جنوب ایران هیچ محصولی رقیب گندم نیست و سایر محصولات با گندم خود را مطابقت می‌دهند. هر چقدر از مزارع گندم حمایت و رسیدگی بیشتری به عمل آید، سایر محصولات وضعیت بهتری پیدا خواهند کرد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: گندم بیش از ۳۶ درصد کالری مردم را تامین می‌کند و حدود ۴۰ درصد امنیت غذایی کشور وابسته به گندم است.

وی با اشاره به این که خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه بذر و کود نداریم، تاکید کرد: گندمکاران باید از بذرهای مرغوب استفاده کنند و برای اختصاص یارانه بذر صحبت هایی با رئیس جمهور انجام داده‌ام.

کشاورز گفت: از بنیاد گندمکاران انتظار می رود که مراقب تولید و کیفیت گندم باشد، هرچند کیفیت گندم ایران بسیار بالاتر از گندم های وارداتی بوده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...