کشت کلزا در قصرشیرین امسال به ۳۷۱ هکتار افزایش یافت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳

کشت کلزا در قصرشیرین امسال به ۳۷۱ هکتار افزایش یافت

قصرشیرین- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی قصرشیرین گفت: پارسال در کمتر از ۶۴ هکتار از مزارع این شهرستان کلزا کشت شده بود که امسال مزارع زیرکشت این محصول با تلاش کارشناسان جهادکشاورزی و همراهی کشاورزان به ۳۷۱ هکتار افزایش یافت.

اردشیر نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای توسعه کشت کلزا امسال با تلاش مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، تنها ارقام کلزای هیبرید که پرمحصول و سازگار با منطقه است کشت شد و با تامین به موقع کودهای شیمیایی و دستگاه های پیشرفته، با نظارت کارشناسان ۳۷۱ هکتار کشت صورت گرفت.

وی اظهار داشت: آمار کشت کلزا در استان کرمانشاه کاهش محسوسی  داشته اما شهرستان قصرشیرین با رشد بیش از پنج برابری در سطح کشت توانسته است ۱۰ درصد از سطح کل کشت استان را به خود اختصاص دهد.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: در صورت بارش مناسب نزولات آسمانی و شرایط آب و هوایی مطلوب پیش بینی می شود ۵۰۰ تن محصول از مزارع کلزا ی شهرستان برداشت شود.

نورمحمدی افزود: همچنین کشت چغندرقند امسال به ۸۰ هکتار رسیده که پیش بینی می شود چهار هزار تن محصول از اراضی زیر کشت برداشت شود.

وی ادامه داد: پارسال سطح زیرکشت محصول چغندرقند در شهرستان قصرشیرین کمتر از پنج هکتار بود.

کشت کلزا در حاصلخیزی خاک، کنترل آفات، بیماری‌ها و پایداری تولید گندم تأثیر به سزایی دارد و علاوه بر آن کنجاله حاصل از این محصول نیز یکی از مناسب‌ترین منابع برای تغذیه دام و طیور است.

دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست و روغن کلزا نیز به علت اینکه دارای اسیدهای چرب اشباع نشده و فاقد کلسترول است از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار می‌باشد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیهر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۵ تا ۹۱ هزار تومان به فروش می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، تنظیم‌گری در بازار کالاهای اساسی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با تأمین امنیت غذایی و امنیت ملی...

کشاورزیارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده ازدستاوردهای تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زینلی در نشست تخصصی با مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، کارشناسان و پژ...

کشاورزیروایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به هر گوشه لرستان که نگاه کنید تاچشم کار می‌کند مزارع و باغات سفره‌ای سبز و سرخ و طلایی گس...

کشاورزیبسیاری از اراضی کشاورزی پلاک های ثبتی بهارستان غیرقابل کشت است

مجتبی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در بهارستان خبر داد و افزود: از این آمار پ...