اعلام آمادگی موسسه جهاد نصر برای توسعه کشت فراسرزمینی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۸ تیر , ۱۴۰۳

اعلام آمادگی موسسه جهاد نصر برای توسعه کشت فراسرزمینی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عظیمی، مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر گفت: یکی از برنامه‌های جدید این مؤسسه، صدور خدمات فنی و مهندسی و فعالیت‌های برون‌مرزی در بخش کشاورزی و عمرانی به ویژه در کشورهای همسایه و منطقه است.

وی افزود: ما با توجه به توان فنی و مهندسی مؤسسه جهاد نصر، آمادگی کامل برای ورود به کشت فرا سرزمینی در هر نقطه‌ای از کشورهای جهان را داریم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی کشت فرا سرزمینی را مهمترین راهکار برای تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی با توجه به کمبود منابع آبی و تغییر اقلیم دانست و تاکید کرد: برای پایداری امنیت غذایی، راهی به جز کشت فرا سرزمینی به ویژه در مورد محصولات آب‌بر نداریم.

عظیمی تصریح کرد: ما می‌توانیم تمام زیرساخت‌های لازم را برای کشت فرا سرزمینی مانند تسطیح اراضی و ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری در کشورهای هدف آماده کنیم.

وی درباره فعالیت‌های برون مرزی این مؤسسه در حوزه عمرانی و کشاورزی توضیح داد: تاکنون با سه کشور عراق، قزاقستان و تانزانیا تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم و امیدواریم با این برنامه‌ها، گام مهمی برای ارتقای کشاورزی کشور و توسعه اقتصاد منطقه برداریم.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر ادامه داد: به زودی صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی به این کشورهای همجوار و هدف آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه مطالعه جامع اراضی کشاورزی در قزاقستان، پروژه احیای اراضی کشاورزی در عراق و تانزانیا و همچنین استخراج از معادن آهن و مس تفاهم‌نامه داریم که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به امضا رسیده است.

عظیمی اذعان کرد: این مؤسسه امکان استفاده از فاینانس‌های بین‌المللی را برای پروژه‌های برون مرزی دارد.

وی در همین حال از ورود این مؤسسه به فعالیت‌های بازرگانی داخلی و خارجی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: برای انجام فعالیت‌های بازرگانی، شرکت سرمایه‌گذاری جهاد نصر از حدود دو ماه پیش راه‌اندازی شده و ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به مؤسسه جهاد نصر است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزینرخ تخم‌مرغ کاهش یافت/هر کیلو گرم گوشت مرغ ۸۳.۸۰۰ تومان

به گزارش خبرنگار مهر، بازار کالاهای اساسی روزهای آرامی را می‌گذراند و قیمت‌ها به نسبت ثابت بوده امید است این روند در دول...

کشاورزیکدام استان‌ها گندم بیشتری به دولت تحویل دادند؟

به گزارش خبرگزاری مهر، استان‌های اصفهان، گلستان و اردبیل بیشترین رشد خرید گندم را ثبت کرده‌اند و بعد از این سه استان، به...

کشاورزیصادرات روغن خوراکی ممنوع شد

به گزارش خبرنگار مهر، ایران در تولید روغن خوراکی حدود ۹۵ درصد وابستگی ارزی دارد. در این راستا انواع دانه‌های روغنی از خا...

کشاورزیاولین فروشگاه مشاغل خانگی در نانوایی‌ها افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح فروش محصولات و کسب‌وکار...