اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

اختصاص ۶۹ درصد ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ به کالای اساسی و دارو

به گزارش خبرگزاری مهر، علی سعیدی مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد: تأمین ارز برای سه گروه اصلی از اول سال تا کنون به این صورت بوده است که برای کالاهای اساسی و دارو به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان معادل ۶۹ درصد کل ارز اختصاص یافت.

به گفته مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در فروردین ۱۴۰۳ ارز برای کالای اساسی، گندم، دانه‌های روغنی، _نهاده‌های دامی به میزان ۵۴۶ میلیون دلار و برای دارو، مواد اولیه دارو و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع برای کالای اساسی و دارو در یک ماه امسال ۶۲۱ میلیون دلار ارز به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان تأمین شد.

سعیدی در مورد نرخ ارز امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، بیان داشت: در بازار اسکناس دلار به نرخ ۴۳ هزار و ۵۶۵ تومان، یورو ۴۶ هزار و ۴۱۹ تومان، درهم امارات ۱۱ هزار و ۸۶۲ تومان مبادله شد.

به گفته وی، در تالار حواله ارز، حواله دلار ۴۰ هزار و ۶۴۵ تومان، حواله یورو ۴۳ هزار و ۳۰۹ تومان، حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۶۷ تومان مبادله شد. همچنین برای ارز صنایع مختلف به نرخ دلار ۴۱ هزار تومان به میزان ۲۷ درصد و برای ارز خدمات به نرخ ۴۳ هزار تومان و به شکل اسکناس ۴ درصد کل ارز تأمین شد. میانگین کل نرخ ارز تأمین شده در یک ماه سال جاری به نرخ ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان تأمین ارز شد.

مدیر عامل مرکز مبادله ارز و طلا خاطرنشان کرد: در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار ارز برای تجارت تأمین شد. برای کالای اساسی و دارو در ۳ هفته اول ۳۹۲ میلیون دلار، هفته قبل ۲۲۹ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۶۲۱ میلیون دلار به نرخ ۲۸,۵۰۰ تومان تأمین شد.

در مرکز مبادله برای کالاهای تجاری در ۳ هفته اول سال ۹۲۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۶۰۵ میلیون دلار و از اول سال یک میلیارد و ۵۳۱ میلیون دلار تأمین ارز شد.

به گفته سعیدی، ارز واردات در مقابل صادرات در ۳ هفته اول ۳۹۶ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۳۱ میلیون دلار و از اول سال ۵۲۷ میلیون دلار تأمین شد.

وی گفت: در بخش خدمات در ۳ هفته اول ۷۸ میلیون دلار، در هفته قبل ۱۵ میلیون دلار و از اول سال تاکنون ۹۳ میلیون دلار تأمین ارز شد. در مجموع در سه هفته اول سال یک میلیارد و ۷۹۲ میلیون دلار، در هفته قبل ۹۸۰ میلیون دلار و از اول سال تا کنون ۲ میلیارد و ۷۷۲ میلیون دلار تأمین ارز شد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...