مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مولدسازی دارایی‌های دولت برای پشتیبانی از تولید و مشارکت عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، هوشنگ محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برنامه‌های تحقق شعار سال، گفت: این معاونت ضمن اعلام آمادگی در همکاری و ارائه خدمات به معاونت‌ها و سازمان‌های ملی و استانی برای انجام برنامه‌های این مهم و تکالیف سازمان به منظور تأمین امنیت غذایی کشور مبتنی بر پایداری در تولید محصولات کشاورزی اهتمام دارد تا متناسب با رسالت و مأموریت‌های محوله پیش برود.

وی هماهنگی در واگذاری و برون‌سپاری تصدی‌های تولیدی و خدماتی وزارت جهاد کشاورزی را از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و یادآور شد: واگذاری تصدی تولیدی و خدماتی در حوزه دام از طریق مشارکت در ایستگاه‌های پرورش و اصلاح نژاد در سراسر کشور در حال برنامه‌ریزی است.

محمدی افزود: توسعه خدمات بخش غیردولتی به بخش کشاورزی از طریق مشارکت در فضاها و زیرساخت‌های عمومی مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع با اشاره به برنامه‌های ترویج و آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی، تصریح کرد: بازنگری خدمات وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت بهره‌برداران این بخش و همچنین شناسایی و بهبود فرایندهای وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت بهره برداران و ذی‌نفعان بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.

محمدی با تاکید بر اصل ۴۴ قانون اساسی که مبتنی بر واگذاری شرکت‌ها و مؤسسات وزارت جهاد کشاورزی است، یادآور شد: واگذاری این شرکت‌ها در صورتی است که تمام یا بخشی از سهام آن متعلق به دولت باشد.

این مسؤول دولتی با تاکید بر مولدسازی دارایی‌های دولت، افزود: در اجرای مصوبه سران قوا برای مولدسازی دارایی‌های دولت در ادامه اقدامات سال گذشته فرایند شناسایی اموال مازاد، اخذ مجوز و طی فرایند برای تأمین منابع مورد نیاز و پشتیبانی از تولید در بخش کشاورزی نیز اقدام می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر ب...

کشاورزیهرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: ...

کشاورزیرفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا م...

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...