ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است

به گزارش خبرگزاری مهر، اصغر سپهوند، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین گفت: کوچ بهاره عشایر ورامین همه ساله در فروردین آغاز می‌شود و به مدت ۵۰ روز برای تغذیه دام خود در مراتع جنوبی شهرستان مستقر می‌شوند.

سپهوند با اشاره به ضعیف بودن وضعیت مراتع در ورامین در سال جاری، یادآور شد: ظرفیت مراتع جنوبی ورامین ۳۳ هزار رأس دام است که با توجه به کاهش بارش‌ها در پاییز و زمستان سال گذشته، امسال تنها ۲۰ هزار رأس دام عشایر در این مناطق مستقر شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به لزوم مدیریت چرای دام در مراتع جنوبی ورامین، نیروهای منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست فعالیت عشایر را نظارت و رصد می‌کنند.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری ورامین اظهار کرد: مراتع جنوبی دشت ورامین با مساحت ۱۹۰ هزار هکتار بین سه استان تهران، قم و سمنان واقع شده ولی مدیریت این مراتع با شهرستان ورامین است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...

کشاورزیکمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در جریان برگزاری دومین اجلاس همکاری‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آفریقایی، کمیته ...