‌۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو با بذور اصلاح شده کشت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

‌۳۸ هزار هکتار از مزارع گندم و جو با بذور اصلاح شده کشت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری ۳۸ هزار و ۱۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو استان با ارقام اصلاح شده کشت شد.

مجید اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از این میزان ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی و دیم و ۵۶۵۰ هکتار جو آبی و دیم بوده است.

وی افزود: در سال زراعی جاری از ۴۷ هزار و ۷۶۴ هکتار از اراضی زراعی گندم آبی کشت شده در استان در حدود ۱۶۰۰۰ هکتار «۳۴ درصد سطح کشت» و از ۱۰۶ هزار و ۶۹۲ هکتار از اراضی زراعی دیم در حدود ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار «۱۶ درصد سطح کشت» توسط ارقام اصلاح شده کشت شده که نقش مهمی در ایجاد تحمل به تنش‌های زیستی و غیر زیستی و افزایش عملکرد گندم استان دارند.

اسماعیلی تصریح کرد: همچنین از ۲۷ هزار و ۴۴۶ هکتار از اراضی زراعی جو آبی حدود ۴ هزار و ۸۵۰ هکتار «۱۸ درصد سطح کشت» و از ۷ هزار و ۵۵۶ هکتار از اراضی زراعی جو دیم حدود ۸۰۰ هکتار «۱۱ درصد سطح کشت» توسط ارقام اصلاح شده کشت شده است.

وی اظهار داشت: بوجاری و ضدعفونی اصولی بذور خود مصرفی توسط کشاورزان نقش بسیار مهمی در جلوگیری از گسترش آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز و همچنین بالا رفتن بازده تولید می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با ارتقای ظرفیت تولید بذور اصلاح شده در استان، ترویج بیشتر کشت مزارع توسط این بذور و استقبال زارعین از کاربرد روش‌های نوین به زراعی بتوان شاهد افزایش قابل توجهی در عملکرد و تولید گندم و جو در استان باشیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، در اسفند ماه سال ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش مرغداری‌های صنعتی کشور (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر ب...

کشاورزیهرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: ...

کشاورزیرفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس مصوبه هشتادمین نشست هیات مقررات زدایی در پایان سال گذشته، دبیرخانه این هیأت موظف بود تا م...

کشاورزیسه تفاهم‌نامه همکاری بین‌المللی در بخش کشاورزی امضا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه مویدی، مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این خصوص گفت: در جریان...