پرورش ماهی در قفس‌های دریایی اولویت کار باشد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پرورش ماهی در قفس‌های دریایی اولویت کار باشد

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای توسعه شیلات استان خوزستان اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اصلی استان ما وجود رودخانه‌های متعدد و دسترسی به آب‌های آزاد است به طور طبیعی شیلات از پتانسیل‌های مهم تولید و اقتصاد در استان محسوب می‌شود و ما در این زمینه باید از امکانات خدادادی خود به نحو احسن استفاده کنیم.

و ادامه داد: با وجود همه نخبگانی که در بخش شیلات خوزستان وجود دارد اما تولید و پرورش ماهی در قفس در استان ضعیف است؛ لذا از مدیرکل جدید شیلات استان خواستم پیگیری موضوع پرورش ماهی در قفس‌های دریایی باشد چون این کار موجب کاهش بسیاری از هزینه‌های پرورش ماهی در مزارع از جمله حذف هزینه‌های تأمین خوراک می‌شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: باید سدهای استان که به منظور کشاورزی است و همچنین حاشیه رودخانه‌ها با ایجاد آبگیرها و برکه‌های مختلف کار پرورش و تولید ماهی و میگو در استان توسعه یابد.

حسینی محراب با اشاره به اینکه سایت‌های پرورش میگو در چوئبده آبادان، هندیجان و در آینده ماهشهر کمک زیادی به صادرات میگو می‌کند، ادامه داد: این وظیفه شیلات خوزستان است که با کمک گرفتن از نخبگان و سرمایه گذاران این بخش و با مشارکت بانک‌ها حرکت جدیدی را برای تولید ماهی و میگو شروع کند چون در کشورهای همسایه به ویژه عراق بازارهای خوبی برای صادرات شیلات وجود دارد.

استاندار خوزستان با اشاره به ضرورت تولید ماهی سی‌باس در استان گفت: این گونه ماهی در آب‌های شور و یا پساب‌ها پرورش داده می‌شود که از نظر صادراتی ارزش افزوده خوبی دارد؛ این گونه ماهی، مشتریان خوبی در کشورهای مورد هدف صادراتی با استان دارد و ارزآوری مناسبی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه تولید ماهی خاویار به عنوان یکی از سودآورترین آبزیان برای استان صرفه اقتصادی دارد، تصریح کرد: بخش خصوصی تولید این گونه ماهی را در استان انجام می‌دهد و صادرات آن به برخی کشورهای آسیایی همچون قفقاز و یا ارمنستان در حال انجام است و توسعه بستر تولید این ماهی در استان بسیار اهمیت دارد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»

به گزارش خبرنگار مهر، هر گاه حجم و میزان کالایی در بازار بیش از نیاز باشد و کاهش قیمت‌ها موجب زیان تولیدکننده شود دولت و...

کشاورزیقیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور طی نامه‌ای سرگشاده به رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، ...

کشاورزیدلارهای موجود در اقتصاد ایران «اتلاف پایه» است

به گزارش خبرنگار مهر، حمید فرتوک زاده، تحلیلگر تجارت بین‌الملل و مدرس دانشگاه در میزگردی علمی با مطرح کردن این پرسش که د...

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...