راه‌اندازی پویش و رزمایش‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت در دهه فجر - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

راه‌اندازی پویش و رزمایش‌های طرح کاشت یک میلیارد درخت در دهه فجر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با بیان این که نزدیک به ۲۵۰ میلیون اصله نهال منابع طبیعی در کشور تولید شده است، اظهار داشت: روزهای دهه مبارک فجر و مناسبت‌های مختلف در ماه بهمن همچون ولادت حضرت علی (ع)، ولادت امام حسین (ع)، ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و مبعث پیامبر گرامی، فرصت‌های خوبی برای مشارکت مردم در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت در عرصه‌های تعیین شده است.

وی افزود: اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت، جوش و خروش زیادی در آحاد مردم کشور برای رسیدن به ایران سرسبز و قوی ایجاد کرده و بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف همکاری‌های خوبی را با این طرح آغاز کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، امکانات آموزش و پرورش از جمله شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) را ظرفیتی برای فرهنگ‌سازی و هم‌افزایی برای درختکاری و درختداری در کشور عنوان و اظهار کرد: با توجه به ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز، ۸۷۰ هزار معلم و آموزگار و دبیر و ۱۰۰ هزار معلم دانشجو در کشور می‌توان از ظرفیت این شبکه آموزشی در استان‌ها بهره برد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش نیز گفت: بر مبنای یکی از بندهای این تفاهم‌نامه قرار شد هر مدرسه یک نهالستان شود و از این رو ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها و مدیران سازمان‌های آموزش و پرورش موظفند در راستای این تفاهم‌نامه به سازمان منابع طبیعی و و آبخیزداری کشور و هم به آموزش و پرورش گزارش کار خود را ارائه دهند.

نوبخت تاکید کرد؛ برای تحقق اهداف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به بهترین شکل باید تلاش‌ها برای هم‌افزایی و مشارکت مردم با طرح کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور افزایش یابد.

وی همکاری و مشارکت برخی دستگاه‌ها از جمله استانداری‌ها را برای اجرای این طرح ستود و گفت: استاندارهای هرمزگان، کردستان، بوشهر و خراسان جنوبی همکاری خوبی داشتند به طوری با استاندار خراسان جنوبی نزدیک به ۱۰۰ هزار هکتار عرصه در منطقه‌ای از این استان برای مقابله با بیابان زدایی و اجرای عملیات بیولوژیک آماده شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بار دیگر بر نقش تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد تاکید ورزید و اذعان داشت: به ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که نمایندگان تشکل‌ها را در جلسات طرح یک میلیارد درخت دعوت کنند.

نوبخت افزود: ما به دنبال این هستیم این تشکل‌ها که نمایندگان مردم هستند بر اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت نظارت داشته باشند و مردم نتیجه اقدامات و تغییرات در عرصه‌های منابع طبیعی را در جامعه منعکس کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیپرداخت ۴۲ هزار میلیارد تومان تا اوایل هفته آینده به گندم کاران

به گزارش خبرگزاری مهر، داوود منظور با اشاره به اینکه در بحث خزانه یک جریانی از منابع را داریم به صورت سیال اینها وارد خز...

کشاورزیخرده گوشت گوسفندی هر کیلو ۳۰۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، کاهش قدرت خرید مردم سبب شده تا برخی مسؤولان دولتی در نهادهای متولی تغییر قیمت‌ها را به طور رسمی اع...

کشاورزیسالانه بالغ بر ۱۶.۵ تن در هکتار فرسایش خاک در کشور ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، صفدر نیازی شهرکی، معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در پایان یکی دیگر از جلسات کارگروه تصویب...

کشاورزیدستیابی به رکورد بی‌سابقه تولید ۲ میلیون تن چغندرقند پاییزه

به گزارش خبرگزاری مهر، پیمان حصادی، مجری طرح گیاهان قندی وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود نزدیک به یک میلیون و ۸۰...