اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «نقی شعبانیان» در پنجاه و نهمین جلسه هفتگی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت بر هوشمندسازی پروژه‌های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: پروژه‌ها و طرح‌های منابع طبیعی مانند طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، طرح‌های بخش جنگل و آمایش سرزمین از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی بی‌بهره نخواهند بود.

معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در این مسیر از جمله در زمینه پنجره واحد مدیریت زمین و سامانه‌های پایش و رصد عرصه‌ها گام‌های خوبی برداشته است.

شعبانیان در مورد بحث اقتصاد دیجیتال در برنامه هفتم توسعه نیز گفت: ارزش‌های غیر بازاری منابع طبیعی مانند تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب گرد و غبار در برنامه‌های کلان اقتصادی ضعیف جلوه داده می‌شود.

وی خواستار آن شد که ارزش‌های غیر بازاری جنگل‌ها، مراتع و بیابان‌ها در اقتصاد دیجیتالی در قالب برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.

در این جلسه مشاور وزیر آموزش و پرورش ضمن معرفی ظرفیت‌های شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) گفت: با توجه به حضور حدود ۱۲ میلیون دانش‌آموز کنشگر و فعال در فضای مجازی، می‌توانیم برای آنها به ویژه در مورد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تولید محتوا کنیم.

«علی باقرزاده» احراز هویت، پیام‌رسان، ارتباط زنده صوتی و تصویری، کتابخانه، ویکی بین و ویدئو گردی را از خدمات شبکه اجتماعی شاد برشمرد و اذعان داشت: تمام محتواها به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و از این رو فرصت استثنایی برای آموزش و مشارکت به وجود می‌آورد.

وی با بیان این که در این شبکه اجتماعی دانش‌آموزی تاکنون رویدادهای مختلفی پس از فراگیری کرونا برگزار شده است، تصریح کرد: رویداد مربوط به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را می‌توان از طریق این شبکه برگزار کرد.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) ادامه داد: در این شبکه اجتماعی ۷.۵ میلیون گروه و کلاس داریم و ۳۰۰ هزار نفر به طور همزمان می‌توانند با هم ارتباط زنده تصویری برقرار کنند.

وی پایداری از آب و خاک، حفظ منابع طبیعی و اکوسیستم‌ها و پایداری زمین را مأموریت انسان‌ها عنوان و تاکید کرد: این مأموریت و اجرای آن یک کلید دارد و آن آموزش و یادگیری است.

باقرزاده درباره اهمیت یادگیری و آموزش گفت: افرادی که یادگیری نمی‌کنند یا آسیب دیده، آسیب‌پذیر و یا آسیب‌رسان می‌شوند و خسارت‌های زیادی به جامعه وارد می‌کنند.

وی ادامه داد: وقتی یادگیری نمی‌کنیم به همان اندازه ممکن است منشأ ایجاد تغییرات مضر در پیرامون خود از جمله در منابع طبیعی، آب، خاک و گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری باشیم.

مدیر شبکه اجتماعی دانش‌آموزان اضافه کرد: تمدن‌هایی که نتوانستند یاد بگیرند و حلقه‌های دوم و سوم یادگیری را برای خود ایجاد کنند، پایدار نماندند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیگندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری ت...

کشاورزیبرخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام...

کشاورزیکیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۳۱ فروردین برای نخستین بار به نام روز ملی گندم و نان نام گذاری شد. شهرام شاهرخی، معاون پژوهش...

کشاورزیتورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ ب...