حمایت ایران از توقف کاشت غیراصولی نهال در سطح جهان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حمایت ایران از توقف کاشت غیراصولی نهال در سطح جهان

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از اظهارات کاپ ۲۸ در دبی مبنی بر توقف نهالکاری‌های غیرتخصصی در عرصه‌های طبیعی و جنگلی در سطح جهان را حمایت کرد.

نقی شعبانیان با بیان این که کاشت غیراصولی و غیرفنی درختان در عرصه‌های طبیعی و جنگلی در سطح جهان، منجر به نگرانی و اظهارات اکولوژیست برجسته کنیایی در بیست و هشتمین کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد، برای توقف کاشت غیراصولی گونه‌های نامناسب درختان توسط تشکل‌ها و مردم شده است، ابراز کرد: کاشت غیراصولی نهال‌ها و درختان نه تنها مفید نیست، بلکه به طبیعت و جنگل‌ها آسیب می‌زند.

وی افزود: به دنبال مطرح شدن ضرورت کاشت یک تریلیون درخت تا سال ۲۰۳۰ میلادی برای کاهش و ترسیب کربن و گازهای گلخانه‌ای، مردم علاقه‌مند به طبیعت در جهان با روش‌های غیرفنی و غیرعلمی مبادرت به نهال کاری کردند که برای طبیعت آسیب‌زا بوده است.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ضمن حمایت از این اظهارات در کاپ ۲۸ ادامه داد: هر نوع نهال کاری و بذرکاری باید با رعایت اصول فنی و پشتوانه علمی در عرصه‌های طبیعی انجام شود.

وی اظهار داشت: در این کنفرانس بر نهال کاری درست تاکید شده و ما نیز در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت، کاشت بر اساس اصول تخصصی و فنی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

شعبانیان ادامه داد: ما پیش از آغاز این طرح، مطالعه و آسیب‌شناسی کردیم و طرح‌های موفق و غیر موفق در حوزه نهال کاری و بذرکاری در ایران و جهان را مورد بررسی قرار دادیم. در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت مشخص شده چه گونه‌هایی، در چه مناطق اقلیمی، چگونه و توسط چه کسانی کاشته و چگونه نگهداری شود.

معاون جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ضرورت اجرای موفق طرح کاشت یک میلیارد درخت، این است که کارشناسان و متخصصان منابع طبیعی در کنار مردم قرار گیرند تا کاشت نهال‌ها به درستی انجام گیرد و منجر به احیای منابع طبیعی شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعطای۵۰ درصد منابع از تسهیلات پروژه‌های گلخانه‌ای را گسترش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی در نشست بررسی الزامات تحقق شعار سال با حضور استاندار آذربایجان شرقی و فعالان اقتصادی اس...

کشاورزیکشاورزی استان تهران ظرفیت‌ مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جبرئیل برادری، صبح دوشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و بازدید از پاویون استان ته...

کشاورزیرشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین حسینی عصر یکشنبه ضمن بازدید از غرفه استانداری خوزستان در نمایشگاه بین المللی ایران اکسپو ...

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...