خرید برنج از برنجکاران شمال آغاز شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

خرید برنج از برنجکاران شمال آغاز شد

انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران در بیانیه ای اعلام کرد: با توجه به آغاز فصل زراعی جدید، محصول برنج سال گذشته در استان مازندران را با نرخ منطقی و متناسب بازار خریداری می‌کنند.

انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با صدور اطلاعیه ای چگونگی خرید محصول شالیکاران مازندرانی را تشریح کرد.

در چارچوب برنامه‌های تدوین شده و در مسیر تحقق اهداف تبیین شده، در پاسخ به دعوت استاندار در تعامل با استانداری مازندران تفاهم‌نامه‌ای در راستای سرمایه‌گذاری، توسعه و نوآوری کشت و کمک به رونق بازار برنج این استان منعقد کرد.

پیرو انعقاد این تفاهم‌نامه و به توصیه استاندار مازندران، انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران با ارسال دعوتنامه برای اعضای خود از ایشان درخواست کرد در صورت امکان شالیکاران مازندرانی را یاری داده و با توجه به آغاز فصل زراعی جدید و انباشت بخشی از محصول برنج سال گذشته، نسبت به خرید محصول برنج و توزیع آن در فروشگاه‌ای زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع عضو انجمن مانع از بین رفتن محصول و متضرر شدن شالیکاران شوند.

در بخش دیگر این بیانیه به این موضوع نیز اشاره شده است که اعضای انجمن برنج‌‌های انباشت شده در استان مازندران را با نرخ منطقی و متناسب بازار خریداری کرده و شالیکاران نیز هیچ اجبار و الزامی برای فروش محصول خود به این نحو ندارند.برنج‌های خریداری شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه‌های توزیع سراسری که در اختیار اعضای انجمن است، متناسب با قیمت روز و سود منطقی و تعیین شده از سوی نهاد ناظر بازار عرضه می‌کنند.

در ادامه این بیانیه از بداخلاقی برخی فعالان بازار برنج مازندران گلایه شده آمده است: برخی افراد که منفعت خود را در نابسامانی بازار جستجو می‌کنند، ایجاد و فعالیت انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران و تفاهم‌نامه منعقد شده با استانداری مازندران را در مقابل منافع نامشروع خود دیده و تلاش می‌کنند با فرافکنی و جوسازی مانع از بازگشت آرامش به بازار شوند.

شرکت‌های عضو انجمن تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان برنج ایران خادمان اقتصاد کشور بوده و منافع مشروع خود را فقط در خرید و فروش یک محصول ندیده و حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان را ضامن بقاء و دوام اقتصاد کشور می‌دانند که اگر اینگونه نبود، در آستانه فصل جدید که محصول نو به بازار می‌آید، خطر ورود به این طرح را نمی‌پذیرفتند و شالیکاران را به حال خود رها می‌کردند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...