ذخیره‌سازی ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز/ کمیته راهبردی به تنظیم بازار میوه ورود می‌کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲

ذخیره‌سازی ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال برای نوروز/ کمیته راهبردی به تنظیم بازار میوه ورود می‌کند

میوه

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 850 هزار تن سیب و پرتقال در سردخانه‌ها برای تنظیم بازار نوروز ذخیره‌سازی شده است، گفت: کمیته راهبردی وزارت جهاد کشاورزی حتما به تنظیم بازار میوه نوروز، ورود می‌کند.

محمدمهدی برومندی در پاسخ به اینکه برنامه شما برای تنظیم قیمت میوه در ایام عید و ماه مبارک رمضان چیست؟ اظهار داشت‌: ۸۵۰ هزار تن سیب و پرتقال در انبارها و سردخانه‌های کشور ذخیره‌سازی شده است و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

وی افزود: میزان تولید سیب و پرتقال در کشور به اندازه‌ای است که علاوه بر تأمین نیاز داخل، صادرات هم انجام می‌شود و انبارها هم برای دو میوه سیب و پرتقال که معمولا میوه‌های پرمصرف برای ایام عید هستند و ستاد تنظیم بازار به آن ها تأکید دارد، پُر شده است.

برومندی اضافه کرد: ستاد تنظیم بازار به کمیته راهبردی وزارت جهاد کشاورزی تکلیف کرده است که درباره تنظیم بازار شب عید هم ورود کند.

 معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: حدود ۴۵۰ هزار تن پرتقال و ۴۰۰ هزار تن سیب در سردخانه‌های کشور ذخیره شده است و هیچ مشکلی از نظر تأمین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: امسال رویه تنظیم قیمت میوه شب عید متفاوت شده است و مرکز راهبردی وزارت جهاد کشاورزی، کمیته‌هایی را در استان‌ها تشکیل داده و آنها فعال هستند و براساس نیاز هر استان برنامه‌ریزی و تأمین انجام می‌شود، علاوه بر آن، برنامه‌های پشتیبانی هم تدارک دیده شده که در صورت نیاز اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه پیش‌بینی شما از وضعیت تأمین میوه و قیمت‌ها در نوروز امسال با توجه به اینکه سیاست متفاوتی نسبت به سال گذشته انتخاب کرده‌اید، چیست؟ گفت: پیش‌بینی ما این است که این رویه جدید با تکیه بر بخض خصوصی موفق خواهد بود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۳.۸ میلیون تن سیب درختی و ۳.۴ میلیون تن پرتقال در کشور در سال جاری تولید شده که بیش از نیاز مردم است.

وی افزود: تا آخر بهمن‌‌ امسال ۱۵ هزار تن مرکبات و پرتقال و ۴۵۰ هزار تن سیب درختی صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با توجه به جایگاه بسیار مناسب ایران در تولیدات باغبانی در جهان گفت: ۵۰ درصد ارزش صادرات محصولات کشاورزی داخل کشور نیز مربوط به بخش باغبانی است.

به گزارش فارس‌ سال گذشته وزارت جهاد کشاورزی مسول تنظیم بازار شب عید بود اما در سال جاری این وظیفه به بخش خصوصی محول شده و وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان مرکزی تعاون روستایی نقش نظارتی خواهد داشت.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...