البرز پایلوت اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
طبق تفاهمنامه ای بین شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و تعاون روستایی استان البرز

البرز پایلوت اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی البرز از انعقاد تفاهمنامه ای بین شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و تعاون روستایی البرز خبر داد و گفت: استان البرز پایلوت اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم شد و اجرای این طرح در استان در آینده بسیاری از مشکلات تولید کنندگان و بهره برداران را حل خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی البرز ، مجید موسوی در جلسه ای که با حضور «محمد قدیری ابیانه» معاون توسعه منابع و مدیر شرکت مادر تخصصی خدمات کشاورزی و هیئت همراهش و همچنین مدیران و معاونین اتحادیه و تعاونی های بخش کشاورزی البرز در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برگزار شد، ضمن مثبت خواندن این طرح افزود: اجرای این طرح در استان البرز به صورت پایلوت فرصت مناسبی است که تولید کنندگان و بهره برداران و اتحادیه و تعاونی های بخش کشاورزی استان البرز هم خود از این طرح سود ببرند و هم در راستای اجرای طرح عرضه مستقیم محصولات کشاورزی از مزرعه تا سر سفره مردم در جهت حمایت از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه و رسیدن محصولات کشاورزی با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان گام بردارند.

موسوی از مدیران تعاونی ها و اتحادیه های بخش کشاورزی استان خواست ضمن بازدید از محل مورد نظر در خصوص تجهیز مکان و برآورد هزینه ها اقدام نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم طرح را در استان عملی کنیم.

وی یادآور شد اجرای این طرح در استان در آینده بسیاری از مشکلات تولید کنندگان و بهره برداران را حل خواهد کرد و در صورت اجرا، این محل به بار انداز محصولات کشاورزی تبدیل شده و محلی برای توزیع محصولات بخش کشاورزی حتی به سایر استانها خواهد بود.

تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر کمک به بخش کشاورزی البرز و اتحادیه هاو تعاونی های وابسته آن
در این جلسه قدیری ابیانه نیز گفت: با توجه به تاکیدات وزیر جهاد کشاورزی این شرکت به کمک بخش کشاورزی و اتحادیه ها و تعاونی های دست اندر کار بخش کشاورزی استان البرز آمده تا با حذف واسطه های اضافی و با توجه به شرایط کنونی کشور بتواند اقدامات مفید و موثری در جهت تسهیل دسترسی آسان و ارزان قیمت مردم به محصولات کشاورزی را موجب شود.

ابیانه افزود: در این راستا این شرکت آمادگی دارد تا امکانات و مکانهای موجود خود را با شرایط مناسب در اختیار اتحادیه ها و تعاونی های استان البرز که به عنوان استان پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است قرار دهد.

در این تفاهم نامه حقوق فروشندگان، تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات کشاورزی طبق شیوه نامه رعایت خواهد شد تا در آینده برای هیچکدام از این طرفین مشکلاتی بوجود نیاید. در پایان این جلسه مدیران تعاونی ها و اتحادیه ها نیز نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند و ضمن استقبال از این طرح خواستار حمایت جدی جهت راه اندازی موضوع شدند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...