نظارت دقیق بر توزیع دارو‌های دامی در کردستان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل دامپزشکی کردستان

نظارت دقیق بر توزیع دارو‌های دامی در کردستان

توزیع دارو‌های دامی در کردستان بیش از ۲ هزار بار رصد و پایش شد که این رصد‌ها همچنان در راستای تامین سلامت و بهداشت عمومی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کردستان، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: تأمین و توزیع دارو‌های دامپزشکی و اقلام استراتژیک از سوی مراکز مجاز به صورت هفتگی توسط نیرو‌های این اداره رصد و پایش می‌شود که این آمار در سال جاری ۲ هزار و ۸۰۵ مورد بوده است.

مجتبی ورمقانی با اشاره به اهمیت نظارت و کنترل دقیق بر توزیع و فروش دارو‌ها اظهار داشت: زنجیره توزیع دارو‌های دامی تحت رصد و پایش منظم بازرسان این اداره کل قرار دارد.

ورمقانی افزود: با توجه به ضرورت شفافیت در امر توزیع دارو‌های دامی، نحوه تامین و مصرف دارو و مکمل‌ها و افزودنی‌ها در کارخانجات خوراک دام و طیور و واحد‌های دامی و مرغداری‌های استان مورد پایش قرار می‌گیرد که در این راستا یک هزار و ۷۹۸ مورد مربوط به مراکز مایه‌کوبی، داروخانه‌ها، درمانگاه روستایی – عشایری و شرکت‌های پخش است.
ورمقانی با اشاره به اینکه ۱۲۷ مورد دیگر از این رصد و پایش‌ها مربوط به کارخانجات خوراک دام و طیور و مکمل‌سازی بوده است، گفت: ۵۲۷ مورد مرغداری و ۳۵۳ مورد دامداری است.

وی اضافه کرد: در این رصد و پایش‌ها ۱۶۷ قلم دارو و واکسن غیرقابل مصرف (تاریخ منقضی و قاچاق) به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز کشف و ضبط شده است.

ورمقانی با بیان اینکه در این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) ۱۵ مورد تخلف به مراجع قضایی، تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و هیات بدوی نظام دامپزشکی معرفی شدند، گفت: یک درمانگاه روستایی و عشایری و یک داروخانه نیز در این ارتباط پلمب شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به اخذ ۱۰ نمونه PMS و ارسال به مرکز تشخیص در این مدت تاکید کرد: طی اجرای این طرح ۲ مورد داروی تقلبی نیز کشف و جمع آوری شد.

سرخط اخبار دام، طیور و آبزیان

دام، طیور و آبزیانجوجه‌ریزی به ۱۵۰ میلیون قطعه افزایش می‌یابد

 محمدابراهیم حسن‌نژاد، معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر تداوم تولید گوشت قرمز در داخل کشور اظهار کرد: تلاش ما بر ای...

دام، طیور و آبزیانخلف وعده وزارت اقتصاد وسازمان امور مالیاتی در معافیت مالیاتی کنسرو

مسعود بختیاری، رئیس هیأت مدیره انجمن کنسرو ایران در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه و زنجیره ارزش تون‌ماهیان گفت: کن...

دام، طیور و آبزیانماهیگیری مسئولانه در راستای احیای ذخائر آبزیان است

همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان پس از ۱۷ سال وقف، دوم بهمن ۱۴۰۲ در هتل المپیک برگزار می‌شود...

دام، طیور و آبزیانایران در صید تون‌ماهیان رتبه سوم و پنجم جهانی را دارد

دوم بهمن ۱۴۰۲ همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون‌ماهیان برگزار می‌شود. عباس مختاری، مدیرکل دفتر بهبود...