رشد ۱۱ درصدی حمل ریلی گندم کشور نسبت به سال گذشته - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی اعلام کرد:

رشد ۱۱ درصدی حمل ریلی گندم کشور نسبت به سال گذشته

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: ۱۱۱ هزار تن گندم طی دو ماه اخیر از طریق شبکه ریلی منتقل شده که ۱۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته است.

به گزارش روز دوشنبه شاتا، «حسن فلاح‌نژاد» افزود: سرمایه‌گذاری جدید ریلی از سوی بخش خصوصی در استان همدان در حال انجام است و در ماه آینده افتتاح خواهد شد.

وی اظهارداشت: امسال اولویت اصلی و تمرکز ما بر حمل ریلی است، بالاخص در استان‌های تولیدکننده که گندم‌ها از سیلوهای متصل به ریل جابه‌جا می‌شوند.

مدیرکل هماهنگی خدمات بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه استفاده از پتانسیل ریلی در حمل و جابه‌جایی گندم‌ها در سطح کشور به نفع دولت است، تصریح کرد: علاوه بر اینکه نرخ حمل ریلی ۴۵ درصد کمتر از قیمت حمل جاده‌ای است، قیمت حمل ریلی ثابت اما نرخ حمل جاده‌ای شناور است.

وی گفت: ضمن اینکه کالاها در حمل ریلی کمتر دچار ریزش کیفیت می‌شوند و از لحاظ بهداشتی هم باتوجه به ضدعفونی شدن واگن‌ها، موضوع عدم بهداشت، گندم‌ها را تهدید نخواهد کرد.

فلاح نژاد افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای با راه آهن جمهوری اسلامی، جهت حمل کالاهای اساسی به صورت ریلی وارد مذاکره شده‌ایم و در حال پیگیری هستیم تا با این اتفاق خوب در آینده نزدیک به صورت ویژه با راه‌آهن همکاری کنیم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیواردات گوشت منجمد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، تأمین بازار کالاهای اساسی با کمترین نوسان قیمتی ضامن امنیت غذایی است. پس از برخی سیاست گذاری‌های ا...

کشاورزیگندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری ت...

کشاورزیبرخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام...

کشاورزیکیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۳۱ فروردین برای نخستین بار به نام روز ملی گندم و نان نام گذاری شد. شهرام شاهرخی، معاون پژوهش...