گیاهان دارویی در ۲ هزار هکتار از مراتع خراسان شمالی کشت می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گیاهان دارویی در ۲ هزار هکتار از مراتع خراسان شمالی کشت می‌شود

کارشناس مسئول بهره برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال طرح های توسعه گیاهان دارویی در ۲ هزار هکتار از مراتع استان به اجرا در می‌آید که اجرای آن به صورت کپه‌کاری با توزیع بذر در قالب مشارکت های مردمی و دولتی است.

علیرضا احمدی اسکویی روز سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اعتبار ۵۰۰ هکتار از این مساحت که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است از محل صندوق توسعه ملی تامین می شود.

وی گفت: هزار و ۵۰۰ هکتار از این مساحت نیز در راستای اجرای تعهدات احیا و بهره برداری مجریان طرح های مشارکتی و فرعی با مشارکت جوامع محلی به توسعه گیاهان دارویی اختصاص می یابد.

وی با بیان این که سال گذشته مساحت اجرای طرح های احیا و توسعه گیاهان دارویی هزار و ۱۴۷ هکتار بود گفت: ۴۰۰ هکتار از این مساحت به طرح های مشارکتی با جوامع بومی اختصاص داشت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته چهار تن شیره باریجه و کتیرا از مراتع استان که طرح های مشارکتی در آن ها در حال اجراست برداشت شد و امسال با توجه به آب و هوای استان هنوز برداشت گیاهان دارویی آغاز نشده است.

بیش از ۳۰ هزار گونه گیاهی در دنیا وجود دارد که از این تعداد هشت هزار گونه در ایران شناسایی شده است.

تنوع گیاهان در ایران سه برابر بیش از تنوع این گونه ها در اروپا است و این مزیتی برای کشور ما به شمار می رود.

در خراسان شمالی هم ۳۵۰ گونه گیاه دارویی وجود دارد.

سطح زیر کشت گیاهان دارویی خراسان شمالی هزار و ۲۸۵ هکتار است که معروف ترین آنها زیره سبز، آویشن باغی، باریجه، نعنا فلفلی، خاکشیر، گشنیز، کدو تخم کاغذی، کتیرا و کتان است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...