انجمن صنفی استارتاپی کشاورزی پایان مرداد راه‌اندازی می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر پروژه کسب‌وکارهای نوپای جهادکشاورزی

انجمن صنفی استارتاپی کشاورزی پایان مرداد راه‌اندازی می‌شود

محصولات کشاورزی

مدیر پروژه کسب‌وکارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی از راه‌اندازی دفتر انجمن صنفی استارتاپی بخش کشاورزی در هفته پایانی مرداد ماه امسال خبر داد.

ه گزارش خبرنگار دانشگاه وآموزش ایرنا، سید علی مختاری روز دوشنبه در رویداد دوشنبه های استارتاپی صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه کشاورزی به صورت مجازی افزود: کشاورزی در دنیا، آخرین بخش اکوسیستم نوآفرینی محسوب می شود، اما در وزارت جهاد کشاورزی دو سالی است که پروژه راه اندازی کسب و کارهای نوپا شروع شده است.

وی بیان کرد: وزارت جهادکشاورزی توجه ویژه ای به حوزه نوآفرینی بخش کشاورزی داشته است. در برنامه های جدید وزارت کشاورزی تحول گسترده ای در اکوسیستم نواوری کشاورزی پیش بینی شده است؛ به طوری که راه اندازی شهرک استارتاپ های کشاورزی در کرج در دستور کار قرار داده شده و در حال انجام است.

مختاری افزود: برای راه اندازی این شهرک استارتاپی کنسرسیومی از سرمایه گذران داخلی و خارجی وارد شده اند، اما مسئله ما در گسترش فناوری کشاورزی، وجود سرمایه گذار است؛ سرمایه گذاری هوشمندانه که بداند چه کاری می تواند انجام دهد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت های جهادکشاورزی در زمینه نوآفرینی در این حوزه راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی با سرمایه گذاری خصوصی توسط یک شرکت ایرانی–آلمانی است.

مدیر پروژه کسب‌وکارهای نوپای وزارت جهاد کشاورزی  گفت: برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در حوزه توسعه کسب و کارهای نو و توسعه نوآفرینی در وزارت کشاورزی حول محورهای فرهنگ سازی، توانمند سازی، تسهیل گری و نهادسازی قرار دارد.

مختاری افزود: در زمینه فرهنگ سازی تاکنون دو هزارو ۲۰۰ نفر- ساعت آموزش برای مدیران در حوزه نوافرینی کشاورزی انجام شده است. همچنین برای توانمندسازی جوانان روستایی، بهره برداران و کشاورزان آینده، این وزارت خانه برنامه هایی در نظر گرفته است.

مختاری در خصوص تسهیلگری گفت: تبدیل فضاهای مازاد در جهاد کشاورزی به فضاهای نوآوری از دیگر اقدامات به شمار می رود. تاکنون در استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و کرج این اتفاق افتاده و نتایج خوبی هم گرفته شده است.

وی یادآورشد: در بحث نهادسازی، ایجاد انجمن صنفی استارتاپی در بخش کشاورزی صورت گرفته که وظیفه این انجمن پایش اکوسیستم نوآوری در حوزه جهاد کشاورزی است که کاملا خصوصی انجام خواهد شد.

در رویداد دوشنبه های استارتاپی امروز ۶ استارتاپ فعال در حوزه کشاورزی به ارایه محصول و فعالیت خود به سرمایه گذاران می پردازند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...