افزایش ۱۰ برابری قدرت ویروس کرونا/ به مازندران سفر نکنید - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کد خبر :25972
نام خبرنگار : سیده زهرا کاظمی
دسته بندی : بهداشت و سلامت
منبع : خبرگزاری ایسنا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل؛

افزایش ۱۰ برابری قدرت ویروس کرونا/ به مازندران سفر نکنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از مردم خواست تا برای کنترل شیوع بیماری کووید ۱۹ به مازندران سفر نکنند چرا که معتقد است حدس زده می‌شود، قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از گذشته شد.

سید فرزاد جلالی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کرونا تغییر رفتار و ماهیت عملکرد داده است، اظهار کرد: حدس زده می‌شود که، قدرت سرایت ویروس کرونا ۱۰ برابر بیشتر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه درگیری سن و سال‌های پایین به ویژه دهه دوم و سوم زندگی از ۱۵ تا ۳۰ سال در پیک دوم بیماری، افزایش زیادی پیدا کرده است، تصریح کرد: گرچه آمار فوتی این سن و سال کمتر از سن‌های بالا است اما درگیری این افراد فوق العاده افزایش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل، با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک رعایت نکردن مردم در دو تا سه هفته اخیر علت این خیز دوم بوده است، خاطرنشان کرد: به اندازه جمعیت مازندران، مسافر به این استان آمده و این ورود مسافر، آلودگی‌هایی را به مازندران وارد می‌کند، همچنین از مازندران به استان خودشان نیز آلودگی‌هایی را منتقل خواهند کرد.

جلالی گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل، استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و رعایت شستشو دست مهم است اما ماسک آنقدر اهمیت دارد که ثابت شده بیش از ۹۵ درصد مردم باید رعایت کنند تا در کاهش تعداد بیماران اثر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه با رعایت ۷۰ درصدی نمی‌توان بیماری را کاهش داد، اظهار کرد: با وجود رعایت مردم در هفته‌های اخیر، هنوز میزان رعایت استفاده از ماسک به ۹۵ درصد نرسیده است تا اثر مثبت آن را در دو یا سه هفته آینده مشاهده کنیم.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم / مسؤول اورژانس جنگ بودم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتامسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت...

بهداشت و سلامتآیا استفاده از لوازم آرایشی برای زنان باردار خطر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، درباره برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری و ممنوع برای زنان توضیحاتی داد و اظهار کرد: دور...