رشد ۳۰ درصدی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد

رشد ۳۰ درصدی خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان

کریم ذوالفقاری

ذوالفقاری، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از رشد ۳۰ درصدی خرید گندم مازاد برمصرف کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش اکودام به نقل از صدا و سیما، ذوالفقاری گفت: تا کنون بیش از ۱۳۳ هزار و ۳۲۶ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در این استان به مراکز خرید گندم در سطح استان تحویل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: برداشت گندم در استان تهران از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی همچنین از وضعیت بسیار مطلوب محصول گندم تولیدی استان خبر داد و افزود: باتوجه به لزوم تامین امنیت غذایی، به حمدالله گندم حاصل از دسترنج گندم کاران استان در سال جاری از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۰ درصد گندم از مزارع غلات استان برداشت شده که پیش بینی می‌شود میزان برداشت گندم استان امسال به ۲۲۶ هزارتن برسد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: میزان برداشت گندم آبی در کشور ۵ هزار تن است که استان تهران توانسته به میزان برداشت ۶.۵ تن برداشت گندم آبی برسد.

ذوالفقاری با توجه به نیاز کشور به گندم به عنوان قوت غالب افزود: سالیانه ۴۳ هزار هکتار زمین در سطح استان تهران زیر کشت گندم می‌رود که حداقل ۲۵۰ هزار تن گندم برداشت شده و در سیلوها نگهداری و برای عرضه به دست متقاضیان می‌رسد.

وی در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی انجام شده با شرکت غله وخدمات بازرگانی منطقه یک کشور ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در استان تهران شامل ۳ مرکز دولتی، پنج کارخانه تولید آرد و سه مرکز ذخیره‌سازی تعیین شده اند که با توجه به پراکندگی تولید گندم در استان تهران، در زمینه خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان، فعال هستند.

گفتنی است قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال جاری ۲۵۰۰ تومان تعیین شده است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...