خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت

گندم

طباطبایی، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور طیِ ۱۰۰ روز از تحویل نخستین محموله‌ها، به بیش از ۵ میلیون تن و ارزش آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکودام به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی با بیان این که ۱۰۰ روز از آغاز خرید تضمینی گندم گذشته است، اظهار کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تن از این محصول خریداری شده است.

سید محمد تقی طباطبایی افزود: خرید امسال نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۲ درصد رشد دارد و هم اینک در ۳۱ استان خریداری می‌شود.

طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد ۸۶۱ هزار و ۶۵۵ محموله توسط ۳۰۵ هزار و ۴۰۲ گندم‌کار تاکنون به مراکز خرید تحویل داده شده است.

مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران خبر داد.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۲۵۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز به ارزش ۱۱۵۲ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.

طباطبایی گفت: طی هفته گذشته ۲۴۰ هزار و ۸۰۹ تن گندم و ۲۱۴ هزار و ۳۸۹ تن آرد از طریق سامانه‌های سیفا و سامانه آرد به فروش رفته است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...