خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت

گندم

طباطبایی، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور طیِ ۱۰۰ روز از تحویل نخستین محموله‌ها، به بیش از ۵ میلیون تن و ارزش آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکودام به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی با بیان این که ۱۰۰ روز از آغاز خرید تضمینی گندم گذشته است، اظهار کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تن از این محصول خریداری شده است.

سید محمد تقی طباطبایی افزود: خرید امسال نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۲ درصد رشد دارد و هم اینک در ۳۱ استان خریداری می‌شود.

طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد ۸۶۱ هزار و ۶۵۵ محموله توسط ۳۰۵ هزار و ۴۰۲ گندم‌کار تاکنون به مراکز خرید تحویل داده شده است.

مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران خبر داد.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۲۵۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز به ارزش ۱۱۵۲ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.

طباطبایی گفت: طی هفته گذشته ۲۴۰ هزار و ۸۰۹ تن گندم و ۲۱۴ هزار و ۳۸۹ تن آرد از طریق سامانه‌های سیفا و سامانه آرد به فروش رفته است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیهر کیلوگرم گوشت مرغ ۸۵ تا ۹۱ هزار تومان به فروش می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، تنظیم‌گری در بازار کالاهای اساسی از حساسیت بالایی برخوردار بوده و با تأمین امنیت غذایی و امنیت ملی...

کشاورزیارتقای زنجیره ارزش گیاهان دارویی با استفاده ازدستاوردهای تحقیقاتی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زینلی در نشست تخصصی با مجریان گیاهان دارویی سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، کارشناسان و پژ...

کشاورزیروایتی از باغات سبز و سرخ هلو/اینجا بهشت میوه‌های تابستانی است!

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: به هر گوشه لرستان که نگاه کنید تاچشم کار می‌کند مزارع و باغات سفره‌ای سبز و سرخ و طلایی گس...

کشاورزیبسیاری از اراضی کشاورزی پلاک های ثبتی بهارستان غیرقابل کشت است

مجتبی مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۱۸ پلاک ثبتی دارای کاربری کشاورزی در بهارستان خبر داد و افزود: از این آمار پ...