خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران:

خرید تضمینی گندم کشور در ۱۰۰ روز از ۵ میلیون تن فراتر رفت

گندم

طباطبایی، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی گندم در کشور طیِ ۱۰۰ روز از تحویل نخستین محموله‌ها، به بیش از ۵ میلیون تن و ارزش آن به ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش اکودام به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی با بیان این که ۱۰۰ روز از آغاز خرید تضمینی گندم گذشته است، اظهار کرد: تاکنون ۵ میلیون و ۳۵۰ هزار تن از این محصول خریداری شده است.

سید محمد تقی طباطبایی افزود: خرید امسال نسبت به سال گذشته در همین زمان ۱۲ درصد رشد دارد و هم اینک در ۳۱ استان خریداری می‌شود.

طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد ۸۶۱ هزار و ۶۵۵ محموله توسط ۳۰۵ هزار و ۴۰۲ گندم‌کار تاکنون به مراکز خرید تحویل داده شده است.

مشاور فرهنگی رسانه و مدیر روابط عمومی شرکت بازرگانی دولتی ایران از پرداخت ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران خبر داد.

وی افزود: همچنین در سال جاری ۲۵۷ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا نیز به ارزش ۱۱۵۲ میلیارد تومان از کلزاکاران خریداری شده است.

طباطبایی گفت: طی هفته گذشته ۲۴۰ هزار و ۸۰۹ تن گندم و ۲۱۴ هزار و ۳۸۹ تن آرد از طریق سامانه‌های سیفا و سامانه آرد به فروش رفته است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...

کشاورزیتامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بانک مرکزی، علی طرزعلی معاون ارزی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، گفت: برای کالاهای اساسی ...

کشاورزی۴ سازه‌ تاریخی آب ایران در انتظار ثبت جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه خبری آب ایران مهرزاد احسانی رئیس حوضه آبریز رودخانه زهره جراحی و حوضه‌های جنوبی و د...

کشاورزیصادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حامد نجفی علمدارلو، قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: همزمان با مدیری...