واردات برنج با ارز دولتی نابودی کشاورزان را رقم می‌زند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
نماینده مردم رشت در مجلس:

واردات برنج با ارز دولتی نابودی کشاورزان را رقم می‌زند

جبار کوچکی نژاد

کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس، گفت: در شرایطی که تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشت با نرخ ارز آزاد تهیه می‌شود واردات برنج با ارز ۴ هزار ۲۰۰ تومانی نابودی کشاورزان را به همراه دارد.

به گزارش اکودامhttps://ecodam.ir/ به نقل از خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، در خصوص حمایت دولت از  تولیدکنندگان محصولات استراتژیک و کنترل قیمت بازار، گفت: برخی محصولات کشاورزی تولید شده در کشور مانند گندم، برنج و دانه‌های روغنی استراتژیک هستند و دولت باید از تولیدکنندگان آنها حمایت کافی و لازم را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید توجهی که به گندم دارد را به برنج نیز داشته باشد، تصریح کرد: در شرایطی که قیمت  سم و کود چندین برابر افزایش پیدا می‌کند و دستمزد کارگر به ۲۰۰ هزار تومان در روز می‌رسد باید قیمت محصولات کشاورزی مانند برنج نیز باید واقعی باشد.

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه دولت می‌تواند برای جلوگیری از افزایش هزینه تولید و در نتیجه بالارفتن نرخ محصولاتی مانند برنج به نهاده‎‌های مورد نیاز کشاورزان از جمله کود شیمیایی و سموم یارانه اختصاص دهد، اضافه کرد: در شرایطی که تمامی نهاده‌های مورد نیاز کشت با نرخ ارز آزاد تهیه می‌شود واردات برنج با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی نابودی کشاورزان را به همراه دارد.

این نماینده مردم در مجلس درباره حمایت دولت از کشاورزان برنج‌‎کار با خرید تضمینی محصول آنها، گفت: سیاست‌های دولت در راستای آزادسازی قیمت‌ها است و اعتقاد دارد که این سیاست در دنیا نتیجه مطلوبی کسب کرده، اگر دولت به دنبال حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان بوده باید از خانوارها حمایت کند زیرا خریدهای تضمینی فساد به همراه دارند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه در تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به واردات برخی از کالاها میلیون‌ها دلار ارز کشور به جیب دلالان رفت، عنوان کرد: برای جلوگیری از تکرار این تجربه ناموفق دولت حمایت از خانوارها را در دستور کار خود قرار دهد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیاعلام نرخ هر کیلو گرم گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای تره بار

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت هر کیلو گرم گوشت بوقلمون از سوی سازمان مدیریت میادین و تره بار میوه و تره بار اعلام شد. هر ک...

کشاورزیهر کیلوگرم رطب مضاعفی ۹۰هزار تومان در میادین تره بار عرضه می شود

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین قیمت خرما در میادین و بازارهای میوه و تره بار از سوی سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهر...

کشاورزیلزوم درخواست گواهی بهداشت گیاهی هنگام خرید نهال

به گزارش خبرگزاری مهر، فاطمه موحدخواه، مدیر دفتر تهیه و تدوین ضوابط، استانداردها و برنامه‌های کنترل سازمان حفظ نباتات کش...

کشاورزینوروزگاه عشایری، فرصتی برای تجربه زندگی عشایر

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی میزبان، معاون سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اهمیت هرچه بیشتر آشنا شدن عموم مردم با ابع...