وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت تضمینی گندم را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
استان کرمانشاه

وزارت جهاد کشاورزی افزایش قیمت تضمینی گندم را به عنوان یک مطالبه جدی پیگیری کند

استاندار کرمانشاه گفت: قیمت تضمینی فعلی برای گندم بسیار پایین است و توقع داریم وزارت جهاد کشاورزی در حل این موضوع به عنوان پشتیبان نقش موثری ایفا کند.

به گزارش غلات نیوز از ایلنا ، هوشنگ بازوند ضمن بیان اینکه کشاورزی یکی از قطب‌های توسعه استان کرمانشاه است، به تصمیم شورای اقتصاد بنا به درخواست و نامه وزارت جهاد کشاورزی در مورد قیمت خرید تضمینی محصولات زراعی سال ١٣٩٩-١٣٩٨ اشاره کرد.

مقام ارشد استان از پیگیری و نهایی شدن وضعیت بکارگیری ٢۴٣ نفر از ناظرین کشاورزی که کلیه مراحل استخدام را گذرانده اند خبر داد و اظهار داشت: این ناظرین به رغم دارا بودن شرایط قانونی بلاتکلیف بودند که با مساعدت سرپرست وزارت این مشکل در کرمانشاه حل و مرتفع شد.

بازوند در این نشست از طرح واگذاری زمین به جوانان تحصیلکرده مرزنشین در قصرشیرین با رویکرد ایجاد اشتغال پایدار به عنوان گامی مهم در توسعه اقتصاد منطقه نام برد و افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته موضوع واگذاری زمین جهت احداث گلخانه به ۶٠٠ فارغ التحصیل در قصرشیرین محقق شده و ساز و کار اجرایی بعد از تکمیل فرآیندها ابلاغ خواهد شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به لزوم استفاده بهینه از طرح مهار آبهای غرب کشور و سامانه گرمسیری اشاره کرد و بیان داشت: برای استفاده از سرمایه گذاری و ایجاد ثروت با مشارکت بخش خصوصی و طراحی ساختاری حمایتی می توانیم زمینه بهره وری بیشتر را فراهم کنیم.

وی افزود: طرح گرمسیری زیربنایی برای توسعه منطقه با محوریت آب است و طرح پیشنهادی طرح سه هزار پروژه تعریف شده است که می تواند قسمت قابل توجهی از کرمانشاه و ایلام را پوشش بدهد.
بازوند ادامه داد: اگر مشکل ساختاری در بهره برداری پروژه حل شود می توانیم از این طرح بهره کافی ببریم و بر این اساس پیشنهاد می کنیم درخواست های مطرح شده استان کرمانشاه به صورت جدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در سد داریان نیز آب مازاد داریم و امکان انتقال به کرمانشاه وجود دارد و می تواند در قالب پروژه سردسیری ۱۲۰ هزار هکتار را آبیاری نماید.
بازوند در پایان لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات بلاعوض ناشی از سیل را یادآور شد و گفت: با توجه به مشکلات موجود انتظار داریم تسهیلات برای خسارت دیدگان از سیل نیز افزایش یابد.

 

 

 

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...