گندم و جو در ۱.۸ هزار هکتار از اراضی دامغان کشت شد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

گندم و جو در ۱.۸ هزار هکتار از اراضی دامغان کشت شد

سمنان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: کشت گندم و جو با اندکی کاهش نسبت به سال گذشته، در یک هزار و ۸۷۲ هکتار از اراضی این شهرستان انجام شد.

سیدمحسن طباطبائیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با همکاری ۲۱ نفر از کارشناسان مروج و کارشناسان تولیدات گیاهی، کشت گندم و جو در دامغان انجام شد.  وی ادامه داد: در تمام مراحل کشت این ۲ محصول، کارشناسان مربوطه بر نحوه عملیات کشت محصول گندم و جو نظارت داشتند. 

طباطبائیان اضافه کرد: گندم کشت شده از انواع سیوند، پیشگام، اروم و بهمن است که با توجه به اهمیت موضوع کاشت محصولات زراعی، عملیات نظارت بر این واحدها نه تنها در زمان کاشت، بلکه به طور مستمر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای فصل کشت، ۹۱ تن بذر گواهی شده گندم و ۵۵ تن جو از نوع یوسف و گوهران، در بین کشاورزان شهرستان دامغان توزیع شد.

طباطبائیان اظهار داشت: نظارت بر تنظیم و ادوات کاشت، جهت کشت در عمل مناسب از جمله توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی به کشاورزان است که با همکاری آن‌ها به خوبی انجام شد.

وی تصریح کرد: سال گذشته یک هزار و ۳۶۰ هکتار گندم و ۸۱۰ هکتار جو در دامغان کشت شد که در سال زراعی جاری این آمار حدود ۳۰۰ هکتار کاهش یافت.

طباطبائیان به اصلاح ارقام گندم و جو و کیفی سازی این ۲ محصول زراعی در دامغان اشاره کرد و گفت: افزایش کیفیت محصولات تولیدی یکی از اهداف در زمینه کار کشاورزی است که با کود و بذر مناسب این امر محقق شده است.

وی خاطر نشان کرد: همه ساله کارگاه‌های آموزشی ترویجی در مورد علف‌های هرز، داشت مزارع گندم و جو مکانیزاسیون، ضدعفونی و آبیاری در دامغان برگزار می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: سال گذشته از بیش از ۲ هزار هکتار از اراضی کشت گندم و جو، حدود پنج هزار تن گندم و سه هزار و ۶۰۰ تن جو برداشت شد. بر اثر وقوع سیلاب و سرمازدگی، مجموع ارزش خسارت وارده سال ۹۷ به اراضی گندم، هفت میلیارد و ۳۴۴ میلیون ریال و ارزش خسارت وارده به اراضی جو پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برآورد شد. ۳۵ درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است و پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...