آرامش در بازار میوه‌های نوبرانه؛ کمبودی در عرضه نداریم - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

آرامش در بازار میوه‌های نوبرانه؛ کمبودی در عرضه نداریم

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: با توجه به اقلیم۴ فصل ایران و فراوانی میوه نوبرانه، آرامش بر بازار حاکم است.

اسداله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران درباره آخرین تحولات بازار میوه و صیفی اظهار کرد: با توجه به پایان ذخایر میوه‌های زمستان در سردخانه ها، میوه‌های فصل همچون هلو، زردآلو، ملون، دستنبو و … جایگزین شدند.

وی قیمت هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو پرتقال تو سرخ ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، پرتقال رسمی جنوب ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، پرتقال رسمی شمال ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، خیار بوته‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، خیار گلخانه ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، موز ۱۴ هزار تا ۱۹ هزار تومان، سیب لبنانی زرد ۶ هزار تا ۱۲ هزار تومان، سیب لبنانی قرمز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کیوی ۸ هزار تا ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، لیموشیرین ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، گریپ فروت تو سرخ ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و گریپ فروت تو سفید ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

کارگر با اشاره به نرخ میوه‌های نوبرانه بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوجه سبز شمال با نرخ ۴ هزار تا ۱۳ هزار تومان، گوجه سبز برغان ۸ هزار تا ۲۰ هزار تومان، توت فرنگی جیرفت ۶ هزار تا ۱۵ هزار تومان، توت فرنگی کرج ۱۵ هزار تا ۲۵ هزار تومان، دستنبو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان، شاه پسند ۴ هزار تا ۷ هزار تومان، طالبی ۴ هزار تا ۸ هزار تومان، هندوانه یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان، زردآلو شیراز ۲۰ هزار تا ۳۳ هزار تومان و زردآلو کاشان ۱۰ هزار تا ۱۸ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار و با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه میوه‌های نوبرانه وجود ندارد، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید، قیمت میوه‌های نوبرانه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بسیار مناسب است.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی قیمت هر کیلو بادمجان قلمی را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلو بادمجان گلخانه ۳ هزار تا ۶ هزار تومان، باقالی یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، برگ مو ۸ هزار تا ۱۷ هزار تومان، پیاز شیری یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پیاز زرد یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، تره فرنگی ۴ هزار تا ۶ هزار تومان، سیب زمینی کهنه ۲ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب زمینی نو ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان، سیر خشک ۲۵ هزار تا ۳۲ هزار تومان، کلم بروکلی ۵ هزار تا ۱۲ هزار تومان و نارنج ۲ هزار تا ۴ هزار تومان است.

وی گفت: هم اکنون هر کیلو لوبیا سبز با نرخ ۶ هزار تا ۱۰ هزار تومان، نخود سبز ۵ هزار تا ۸ هزار تومان، لیموترش سنگی ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار تومان، هویج یک هزار و ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کدومسمایی ۳ هزار تا ۵ هزار تومان، کلم سفید ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، کلم قرمز ۸۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ تومان، گوجه فرنگی بوته‌ای یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان، فلفل تند ریز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، فلفل دلمه سبز ۵ هزار تا ۱۰ هزار تومان، کنگر ۷ هزار تا ۱۴ هزار تومان، کاهو پیچ سالادی یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان و کاهو رسمی ۲ هزار تا ۳ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

کارگر قیمت هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) ۲ هزار تا ۴ هزار تومان و سبزی خوردن ۳ هزار تا ۴ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در پایان تصریح کرد: با توجه به اقلیم ۴ فصل ایران و پایان ذخایر سردخانه، میوه‌های فصل جدید جایگزین می‌شود.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیگندم‌کاران از کمباین‌های دارای معاینه فنی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، سهراب سهرابی، مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی برآورد کرد ۱۳.۵ میلیون تن گندم در سال زراعی جاری ت...

کشاورزیبرخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران

به گزارش خبرنگار مهر، رصد بازار کالاهای اساسی به شکل هفتگی چند سالی است که از سوی خبرنگار حوزه اقتصاد خبرگزاری مهر انجام...

کشاورزیکیفیت «گندم» کشور در سطح جهانی است

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۳۱ فروردین برای نخستین بار به نام روز ملی گندم و نان نام گذاری شد. شهرام شاهرخی، معاون پژوهش...

کشاورزیتورم نقطه به نقطه تولید گوشت قرمز در کشور چقدر است؟

به گزارش خبرگزاری مهر، در بهمن ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش گاوداری‌های صنعتی (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۵) برابر با ۱۴۴۰.۴ ب...