کشاورزان هرمزگانی مراقب محصولات خود باشند - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان

کشاورزان هرمزگانی مراقب محصولات خود باشند

مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان گفت: کشاورزان بایستی از هم اکنون تدابیر لازم را درخصوص جلوگیری از خسارت احتمالی به محصولات شان اتخاذ کنند.

محمدرضا ایدون با اعلام این خبر افزود: همچنین به شهروندان نیز توصیه می شود از نزدیک شدن به تاسیسات آبی، سد ویندها، حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.
وی یادآورشد: این سامانه ناپایدار بارشی سبب آب گرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن رودخانه ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی را دارد.
«طبق اعلام هواشناسی هرمزگان سامانه فعال بارشی از فردا پنجشنبه وارد استان می شود و تا روز یکشنبه هفته جاری ادامه دارد که اوج فعالیت آن در روزهای جمعه و شنبه است.»
مدیر مطالعات شرکت آب منطقه ای هرمزگان همچنین به بارندگی های چند روز اخیر در استان اشاره کرد و گفت:  در این مدت بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاه های گوربند، سرنی و هماگ با میزان به ترتیب  ۷۲، ۵۲ و ۵۰ میلی متر بوده است.
ایدون یادآورشد: گوربند با ۴۶.۸ درصد، سرنی با ۲۶.۷ درصد وهماگ نیز با ۱۵ درصد کل بارندگی درازمدت سالانه ایستگاه های هرمزگان را به خود اختصاص داده است.
وی ابرازداشت: متوسط بارندگی هرمزگان در سال آبی جاری تا هجدهم دیماه، ۱۵۰.۵، سال گذشته ۳۸.۱ و در درازمدت ۴۷ میلی متر بوده است.
این مسوول اظهارداشت: این میزان بارندگی در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲۹۴.۷ درصد افزایش و نسبت به درازمدت ۲۲۰.۴ درصد افزایش را نشان می دهد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...

کشاورزیدولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد...