پرداخت کامل مطالبات گندمکاران؛ امروز - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۲۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

پرداخت کامل مطالبات گندمکاران؛ امروز

سیف، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مطالبات کشاورزان است که از این میزان ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است و بقیه هم امروز سه شنبه ۹ اردیبهشت پرداخت می‌شود.

به گزارش اکودام، یزدان سیف با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: با همت کشاورزان و تداوم بارندگی‌ها در فصل بهار و نبود تنش دمایی پیش بینی می‌کنیم امسال ۱۴ میلیون تن تولید گندم داشته باشیم که از این میزان حداقل حدود ۱۰ و نیم میلیون تن را دولت به صورت تضمینی از کشاورزان می‌خرد.

وی با بیان اینکه مصرف گندم کل کشور در سال حدود ۱۱ میلیون تن است، گفت: با توجه به ذخایری که وجود دارد امسال هیچ مشکلی در زمینه تأمین نیاز داخل نخواهیم داشت. آقای سیف افزود: همیشه ذخایر راهبردی گندم را در کشورمان داریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران اضافه کرد: اکنون حدود ۱۸ میلیون تن ظرفیت سیلوی استاندارد غلات را در کشور داریم که برای نیاز داخل کافی است، اما در برخی مناطق به ویژه در جنوب خوزستان و ایلام شرایط لازم را برای سرمایه گذاری در این زمینه فراهم کردیم تا از نظر پراکندگی سیلوها هم وضعیت ما بهتر شود.

سیف اضافه کرد: نظام لجستیکی را مبتنی بر تولید داخل طراحی کردیم و گندم، بیشتر در محل‌های مصرف، نگهداری می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت خریدهای تضمینی گفت: همه زنجیره، خرید، حمل و نقل و ذخیره سازی گندم تحت پوشش دولت است و هر گونه خرید، حمل و نگهداری آن بدون درج در سامانه شرکت بازرگانی دولتی ایران ممنوع است.

وی اضافه کرد: امسال دولت گندم معمولی را با قیمت هر کیلو گرم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم را ۲ هزار و ۶۰۰ تومان از کشاورزان می‌خرد.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...