نشانه جدید تشخیص کرونا چیست؟ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

نشانه جدید تشخیص کرونا چیست؟

کرونا

بررسی‌های جدید در ارتباط با کرونا ویروس نشان داده که تغییرات پوستی می‌تواند به‌عنوان علامت جدید در تشخیص زودهنگام این بیماری شناخته شود.

به گزارش اکودام ، از زمان شیوع ویروس کرونا ابتلا به آن همواره با علائمی همچون تب، خستگی عمومی، سرفه، سردرد، درد مفاصل و همچنین اختلال در حس بویایی و چشایی یا اسهال شناخته می‌شد.

اخیراً علاوه بر نشانه‌های رایج این بیماری علائم غیرعادی دیگری هم شناخته شده که حتی می‌تواند در تشخیص زودهنگام این بیماری هم مؤثر باشد و آن تغییراتی در رنگ پوست بدن است.

این تغییرات که در موارد مشاهده شده با پدیدار شدن لکه‌های آبی همچون کبودی در بدن خود را نشان می‌دهد نوعی واکنش‌ پوستی سیستم ایمنی بدن به عوامل بیماری‌زا است.

با وجودی‌که جامعه پزشکی این نشانه را نه پیامد مستقیم بیماری بلکه نتیجه‌ غیرمستقیم یک عفونت می‌داند و آن را بسیار نادر و در طبقه‌بندی علائم خاص کووید-۱۹ قرار نمی‌دهند ولی برخی دیگر اظهار امیدواری کردند که این نشانه‌ خود می‌تواند یک ملاک جدید برای تشخیص ویروس کرونا در بدن شناخته شده و در تشخیص زودهنگام و جلوگیری از پیشرفت این بیماری مؤثر باشد.

البته بررسی‌ها در ارتباط با تشخیص علائم جدید برای کرونا ویروس همچنان در آغاز راه است و نتیجه‌گیری در این باره نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...