قطعیت ۹۰ درصدی کیت الایزا در تشخیص پادتن مقابله با کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

قطعیت ۹۰ درصدی کیت الایزا در تشخیص پادتن مقابله با کرونا

کیت تشخیص ویروس کرونای

قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کیت الایزا به صورت قطعی می‌تواند ۹۰ درصد نشان دهد که آیا بدن پادتن مقابله با کرونا را ساخته است یا خیر.

به گزارش اکودام ،«مصطفی قانعی» دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص اینکه کیت الایزا برای شناسایی پادتن موجود در بدن جهت مقابله با کرونا ویروس چه زمانی در میان آزمایشگاه‌های کشور توزیع خواهد شد؟ گفت: در حال حاضر کیت الایزا موجود بوده و تاییدیه اداره کل تجهیزات را هم دریافت کرده است.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خصوص روند قیمت‌گذاری کیت الایزا در بخش خصوصی بیان کرد: آنطور که من شنیده‌ام، این کیت اکنون در مرحله‌ قیمت‌گذاری قرار دارد تا زمانی که در اختیار بخش خصوصی نیز قرار داده می‌شود در حق مردم اجحافی صورت نگیرد.
قانعی خاطرنشان کرد: اکنون نیز کیت موجود بوده است و روی چند نفر از افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شده بودند، تست شده است.

وی در پاسخ به این سوال که پیش‌تر قیمت این کیت با تعرفه بیمه ۳۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، در بخش خصوصی و آزاد قیمت آن چه میزان خواهد بود؟ گفت: فکر می‌کنم طی چند روز آینده وزارت بهداشت و درمان قیمت دقیق آن را اعلام کند.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در واکنش به این پرسش که آیا این کیت پس از قیمت‌گذاری در همه آزمایشگاه در دسترس عموم قرار خواهد گرفت یا خیر؟ گفت: ما ابتدا منتظر این هستیم که کیت الایزا قیمت‌گذاری شود و بعد از قیمت‌گذاری آزمایشگاه‌های خصوصی و دولتی می‌توانند برای افراد از آن استفاده کنند.

قانعی خاطر نشان کرد: بنده امروز پرس‌وجوهایی انجام دادم که در نتیجه آن به من گفتند که همچنان منتظر هستیم تا نتیجه قیمت‌گذاری این کیت اعلام شود.
وی اضافه کرد: ما در بحث فناوری و تولید کارهایمان را انجام دادیم و اکنون کار این بخش به اتمام رسیده است، بنابراین مشکلی از لحاظ تامین و تولید ندارد. بحث‌های مربوط به قیمت‌گذاری در اختیار ما نیست که بگوییم چه زمانی تعرفه کیت الایزا اعلام می‌شود و یا چه زمانی در آزمایشگاه‌ها توزیع خواهد شد. به محض اینکه قیمت این کیت تعیین شود، ما اعلام خواهیم کرد که برای تامین آن هیچ مشکلی نداریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به این سوال که میزان قطعیت نتیجه کیت الایزا ساخته شده توسط شرکت‌های دانش بنیان چقدر است و تا چه اندازه نتیجه درست را ارائه می‌دهد؟ گفت: این تست توسط وزارت بهداشت تایید شده، بنابراین اگر مشکلی داشت هرگز از سوی وزارت بهداشت تاییدیه نمی‌گرفت.کیت الایزا به صورت قطعی می‌تواند تا بیش از ۹۰ درصد نشان دهد که آیا بدن پادتن مقابله با کرونا را ساخته است یا خیر.

قانعی در پایان تاکید کرد: کیت الایزا فقط نشان می‌دهد که آیا فرد تماس قبلی با کرونا داشته است و الان پادتن در خون آن وجود دارد یا خیر؟ اگر بدن او پادتن ترشح نکرده باشد ممکن است که ویروس کرونا را گرفته باشد، ولی زمانی که پادتن در بدن او ترشح نشده باشد، مصونیت فرد از کرونا را نشان نمی‌دهد.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتوزیر بهداشت: راوی دفاع مقدس هستم / مسؤول اورژانس جنگ بودم

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی ظهر امروز شنبه ضمن حضور در زیارتگاه شهدای هویزه و ادای احترام به مقام شامخ شهید سی...

بهداشت و سلامتامسال ۳۵۰ هزار میلیارد ریال یارانه دارو پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور، داوود منظور اظهار کرد: دولت سیزدهم بنا دارد خدمات حوزه سلامت...

بهداشت و سلامتآیا استفاده از لوازم آرایشی برای زنان باردار خطر دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا نائیجی، درباره برخی اقدامات زیبایی غیر ضروری و ممنوع برای زنان توضیحاتی داد و اظهار کرد: دور...