سازمان ملل درباره قحطی در جهان هشدار داد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سازمان ملل درباره قحطی در جهان هشدار داد

تهران- مدیر برنامه جهانی غذای (WFP) سازمان ملل متحد هشدار داد، جهان نه فقط با «بیماری‌های همه‌گیر جهانی»، بلکه «فاجعه انسانی جهانی» مواجه است و از شورای امنیت خواست اقدام سریعی را بکار بندد.

در گزارش امروز (چهارشنبه) تارنمای سازمان ملل متحد آمده است: دیوید بیزلی (David Beasley) مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا دیروز (سه‌شنبه) از طریق تماس ویدئویی به اعضای شورای امنیت گفت: «شیوع جهانی کووید-۱۹ در سال جاری، وخیم‌ترین بحران انسانی را از زمان جنگ جهانی دوم به بار آورده است».

وی با یادآوری تعمیق بحران‌ها، بلایای طبیعی مکرر و تغییر الگوهای آب‌وهوایی گفت: ما اکنون با یک طوفان کامل مواجه‌ایم.
این مقام سازمان ملل اظهار داشت: در حالی که میلیون‌ها غیرنظامی در کشورهای زده در آستانه خطر گرسنگی قرار دارند قحطی یک احتمال بسیار واقعی و خطرناک است.

بیزلی همچنین تصویر تیره‌ای را از مواجهه ۱۳۵ میلیون نفر با بحران گرسنگی و حتی بدتر از آن ارائه و درباره قرار گرفتن ۱۳۰ نفر دیگر در آستانه قطحی ناشی از شیوع ویروس کرونا هشدار داد و گفت: برنامه جهانی غذا اکنون به نجات حدود ۱۰۰ میلیون نفر کمک می‌کند که این تعداد تا همین چند سال پیش حدود ۸۰ میلیون نفر بود.

وی اضافه‌کرد: اگر نتوانیم به کسانی که به کمک حیاتی نیاز دارند، رسیدگی کنیم تحلیل‌های ما نشان می‌دهد که ۳۰۰ هزار نفر در هر روز در یک دوره سه ماهه جان خود را به دلیل گرسنگی از دست خواهند داد و این تعداد شامل افزایش گرسنگی ناشی از کووید-۱۹ نیست.

بیزلی همچنین بر نیاز به سامانه‌های هشدار سریع تاکید کرد و گفت: اگر آماده نباشیم و اکنون برای ارزیابی امنیتی وارد عمل نشویم، از کمبود در منابع و اختلال در تجارت پیشگیری نکنیم آنگاه فقط در چند ماه با یک رویداد بسیار مهم مواجه خواهیم شد.
وی تاکید کرد، ما زمان زیادی نداریم و باید عاقلانه و سریع عمل کنیم.

سرخط اخبار صنعت غذا

برندهای صنایع غذاییزندگینامه بهروز فروتن ، رسیدن به موفقیت بعد از شکست

بهروز فروتن در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شد او در امیریه‌ تهران به دنیا آمد در سن ده سالگی پدرش را از دست داد پدر او رئیس ...

برندهای صنایع غذایینگاهی به زندگی و کار شاهرخ ظهیری پدر صنایع غذایی ایران

همه در ایران  شاهرخ ظهیری را به واسطه شرکت مهرام می شناسند اما سایه نام ظهیری هم تا ابد روی مهرام سنگینی می کند.داستان ف...

غذای حلال

صنعت غذارشد ۹ درصدی بازار حلال تا ۲۰۳۱ | وقتی حلال را بر خود حرام می کنیم

محصولات حلال خاص کشورهای اسلامی است که با برند جهانی حلال در سراسر جهان عرضه می شود. با این وجود کشورهای غیر مسلمان نیز ...

پنیر

صنعت غذاشیوع کرونا به نفع یک شرکت لبنیات فرانسوی تمام شد/ معرفی «پنیر محاصره» به بازار

به نقل از راشاتودی، در یکی از نادرترین اتفاقات پس از ماه‌ها اعمال قوانین فاصله گذاری اجتماعی برای کنترل شیوع کرونا یک شر...