توصیه هواشناسی به کشاورزان - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توصیه هواشناسی به کشاورزان

کارشناسان اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد به کشاورزان،باغداران و گلخانه داران توصیه کردند برای حفاظت از محصولات خود به هشدارهای کشاورزی هواشناسی توجه کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی گفت: با توجه به وضع هوای چند روز آینده رعایت مواردی برای محافظت از باغ ها و گلخانه ها ضروری است.
ولی بهره مند با بیان اینکه محافظت از گلخانه ها، سالن های پرورش قارچ و مرغداریها دربرابر سرما و وزش باد به کشاورزان مناطق سردسیری توصیه می شود افزود: به باغداران این مناطق توصیه می شود با توجه به کاهش دما، از هرگونه هرس باغات خودداری کنند.
وی ادامه داد: کشت حبوبات دیم با توجه مناسب بودن رطوبت خاک و بارش در روزهای آینده، امکان پذیر است.
کارشناس اداره کل هواشناسی اضافه کرد: به کشاورزان این مناطق توصیه می شود با توجه به کاهش بارش، برای پایش محصولات غلات و کلزا اقدام و درصورت مشاهده آفت با کارشناسان کشاورزی مشورت کنند.
بهره مند با توصیه به کشاورزان مناطق گرمسیری استان تاکید کرد: محافظت از گلخانه ها، سالنهای پرورش قارچ و مرغداریها دربرابر سرما و وزش باد توصیه می شود همچنین با توجه به احتمال بارش در روزهای ابتدای هفته آینده، از محلول پاشی و سمپاشی خودداری شود.
وی گفت: با توجه مناسب بودن رطوبت خاک در روزهای آینده عملیات کشاورزی در باغات مرکبات این مناطق امکان پذیر است.
بهره مند افزود: با توجه به کاهش بارش ها به کشاورزان مناطق گرمسیری پیشنهاد می شود برای پایش محصولات غلات و کلزا اقدام و درصورت مشاهده آفت با کارشناسان کشاورزی مشورت کنند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان از کشاورزان گرمسیری خواست برای پایش محصولات از نظر آفت ملخ نیز اقدامات لازم را انجام دهند.
سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...