مبارزه ویژه برای مقابله با ملخ در سال ۹۹ - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور:

مبارزه ویژه برای مقابله با ملخ در سال ۹۹

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: بر اساس گزارش‌های فائو، شرایط منطقه امسال نسبت به سال گذشته در خصوص تهاجم ملخ صحرایی ویژه است و مبارزه سنگین‌تری در پیش خواهیم داشت.

به گزارش اکودام، محمدرضا درگاهی عصر شنبه در اولین جلسه ستاد گیاهپزشکی استان هرمزگان که با حضور علی باقرزاده همایی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان، معین مدیرکل دفتر آفات و جمعی از مدیران ستادی سازمان جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: برای مبارزه با آفت ملخ در کشور از سه بعد فنی، پشتیبانی و رسانه‌ای آن نباید غافل شویم.

به گفته وی، تمامی ابعاد بایستی تواما و در کنار هم باشند تا امنیت سبد غذایی کشور حفظ شود.

درگاهی در این ابراز داشت: یک سوم اعتباری که برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور درنظرگرفته شده است به استان هرمزگان اختصاص یافته است.

این مسئول، همکاران ما در مبارزه با ملخ در سالجاری به لحاظ رفتار با این آفت بسیار رشد کردند، همراهی فضای رسانه‌ای و فضای مجازی نیز بسیار قوی‌تر شده است.

درگاهی از الزام کردن تمامی دستگاه‌های اجرایی جهت کمک به مبارزه با ملخ در تمامی استان‌ها خبر داد و افزود: اگر مبارزه با این آفت به درستی و کامل صورتت نگیرد، باغبانی و زراعت در کشور به خطر می‌افتد.

به گفته وی، تمامی ارکان بخش کشاورزی و استان‌ها بایستی برای مبارزه با ملخ بسیج شوند، ملخ‌ها امنیت یک استان را به خطر می‌اندازند.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور افزود: امروز بزرگترین حسن و افتخار وزارت جهادکشاورزی، امنیت غذایی در کشور است و ما برای حفظ امنیت سبد غذایی مردم تلاش می‌کنیم.

به گفته وی، بر اساس گزارش‌های فائو، شرایط منطقه امسال نسبت به سال گذشته در خصوص تهاجم این آفت ویژه است و مبارزه سنگین‌تری در پیش خواهیم داشت بنابراین لازم است کشورهای همسایه نیز در این خصوص دقت نظر و حساسیت بیشتری داشته باشند.

درگاهی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای مبارزه با این آفت خاطرنشان ساخت: تجربه خوب سال گذشته و هماهنگی‌های از پیش صورت گرفته و همچنین عملکرد و آمادگی خوب همکاران ما موجب خواهد شد تا انشاالله بتوانیم این شرایط حساس را پشت سر بگذاریم.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...