سیل به ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور خسارت وارد کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سیل به ۲۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی کشور خسارت وارد کرد

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: سیل فروردین ماه امسال به ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی باغی و زراعی ۲۰ استان کشور خسارت وارد کرد.

محمدابراهیم حسن‌نژاد، اظهار داشت: صندوق بیمه کشاورزی ۵۰۰ میلیارد تومان غرامت در جریان خسارت‌های ناشی از سیل فروردین ماه به کشاورزان آسیب‌دیده کشور پرداخت کرد.

وی یادآور شد: این میزان غرامت به همه زیربخش‌های کشاورزی آسیب دیده شامل دام، طیور، شیلات، زنبورعسل، زراعت و باغات پرداخت شد.

حسن‌نژاد افزود: سهم استان ایلام از این میزان دریافت غرامت‌ها به کشاورزان ۶ میلیارد تومان بود که به کشاروزان خسارت‌دیده در زیربخش‌های مختلف کشاورزی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: باید کشاورزان با ریسک‌های حوزه فعالیت خود و اهم وظایف صندوق در قبال کشاورزان آشنا باشند در حالیکه اشراف مطالعاتی کشاورزان در این زمینه بسیار اندک است.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: کشاورزان فعال در حوزه دام و طیور نسبت به زراعت رغبت بیشتری به بیمه کردن محصولات خود دارند و زارعان نیز باید به سمت بیمه‌گذاری اراضی زراعی سوق پیدا کنند.

حسن‌نژاد روز گذشته برای شرکت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان به ایلام سفر کرد.

۵۵ هزار بهره‌بردار مستقیم در حوزه کشاورزی در استان ایلام فعالیت دارند و ۵۰ درصد خانوارهای استان ایلام به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بهره‌بردار و فعال در حوزه زیربخش‌های کشاورزی هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...