ادامه خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی توسط دولت - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : سه شنبه, ۱ خرداد , ۱۴۰۳
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

ادامه خرید تضمینی محصولات استراتژیک کشاورزی توسط دولت

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت حمایت خود از برخی محصولات استراتژیک کشاورزی مانند گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند را با خرید تضمینی ادامه می‌دهد.

عباس کشاورز ظهر سه شنبه در بازدید از شهرستان پارس آباد و در جمع مسئولان اجرایی این شهرستان عنوان کرد: دشت مغان محور اقتصاد کشاورزی است و تا به حال توانمندی‌های آن به درستی شناخته نشده است.

به گفته وی مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ظرفیت و توانمندی‌های این منطقه در تولید انواع محصولات کشاورزی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: از کشاورزان استان تقاضا مندیم که بدون پیش بینی تقاضا اقدام به کاشت محصولی نکرده و با توجه به قانون عرضه و تقاضا هوشمندانه اقدام به تولید محصولات کشاورزی کنند.

کشاورز یادآور شد: دولت در برخی از محصولات استراتژیک از جمله گندم، دانه‌های روغنی و چغندر قند به صورت تضمینی محصولات را خریداری می‌کند و در ارتباط با تولید این چنین محصولات راهبردی و استراتژیک هیچ مشکلی وجود ندارد ولی در بیشتر مواقع ملاحظه می‌شود که کشاورزان بدون در نظر گرفتن میزان تقاضای داخلی و یا بدون اطلاع از وضعیت صادرات اقدام به تولید بیش از حد و اندازه یک محصول خاص کرده و به همین دلیل نیز وضعیت مالی و امرار معاش خود را با خطر مواجه می‌سازند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به دلیل تقاضای کم بازار تولید گوجه فرنگی و هندوانه مغان در سال گذشته، این محصولات را به قیمت بسیار پایینی آورد و باعث تحمیل خساراتی به صاحبان مزارع کشاورزی شد.

وی یادآور شد: دشت مغان در تاریخ کشاورزی کشور جزو یکی از ۴ دشت حاصلخیز کشور است.

به گفته وی دشت مغان یکه تاز تولید بذر کلزای زمستانه است و این قابلیت و توانایی دشت مغان را نه تنها در داخل کشور بلکه در دنیا بی نظیر و نمونه کرده است.

کشاورز تصریح کرد: دشت مغان دارای یک اقتصاد پویا و توانمند است و هنوز دانش بشری تا کنون این توانمندی و قابلیت‌های دشت مغان را نشناخته است.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...