تکلیف نابسامانی‌ها در حوزه جهاد کشاورزی مشخص شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

تکلیف نابسامانی‌ها در حوزه جهاد کشاورزی مشخص شود

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس طی تذکر کتبی به رئیس جمهور خواهان روشن شدن تکلیف نابسامانی‌های حوزه جهاد کشاورزی از جمله سرمازدگی باغات و مشکلات دامداران شد.

به گزارش اکودام، به نقل از دفتر نماینده شاهرود و میامی در مجلس، سید حسن حسینی شاهرودی در تذکر کتبی به حسن روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی خواستار روشن شدن تکلیف آنچه وی نابسامانی‌های وزارت جهاد کشاورزی در تأمین نهاده‌های دامی، مرغ‌های تولیدی، دامداری‌های پرواری و… دانست و افزود: برابر اعلام هواشناسی سرمایی بدتر از سنوات گذشته در پیش است و باغداران نگران محصولات خود هستند.

وی در این یادداشت کتبی آورده است: نهاده‌های دامی به حداقل خود رسیده و تکلیف مرغ‌های تولیدی در شهرستان شاهرود و میامی هنوز نامشخص است از سوی دیگر دام‌های پرواری مدت‌ها است که از زمان کشتارشان گذشته و بازار ندارند.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس در ادامه تذکر کتبی به رئیس جمهور آورده است: شیر دامداران روستایی امروز روی دستشان مانده و همچنان مردم ما گوشت و مرغ و لبنیات را با قیمت بالا می‌خرند.

حسینی شاهرودی اما تذکر کتبی به رئیس جمهور درباره عملکرد حوزه جهاد کشاورزی را با یک سوال به پایان رسانده و گفته است: چه اقداماتی در حوزه کرونا و بخش جهاد کشاورزی تاکنون انجام شده است.

تذکر کتبی حسینی شاهرودی در زمانی بیان می‌شود که مدت‌ها است وزارت جهاد کشاورزی بدون وزیر بوده و سه روز پیش وزیر جدید این وزارتخانه معرفی شده و این در حالی است که به نظر می‌رسد وزرای سابق جهاد کشاورزی در دولت‌های حسن روحانی هیچکدام عملکرد خوبی در حوزه کشاورزی، تأمین خسارات سرمازدگی، تأمین نهاده‌های دامی و… نداشته‌اند. شاهد مثال این امر ضررهای هنگفت کشاورزان و دامداران شهرستان‌های شاهرود و میامی طی پنج سال اخیر محسوب می‌شود که به طور میانگین یک سوم آن‌ها هم جبران نشده است.

امسال هم تمام محصولات کشاورزی و باغی شهرستان‌های شاهرود و میامی به دلیل سرمای شدید روز بیستم فروردین ماه نابود شد و معلوم نیست کشاورزان که هنوز خسارات سرمازدگی سال‌های قبل را هم کامل دریافت نکرده‌اند قرار است در سال ۹۹ چگونه ارتزاق کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمطالبات گندم کاران خوزستانی تا هفته آینده پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان اظهار کرد: از زمان آغاز فصل خرید گندم در استان خوزستان تاکنون ۶۰۰ هزار تن گندم ا...

کشاورزیشرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی ظهر یکشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان سمنان به میزبانی استانداری ا...

کشاورزیافزایش قیمت میوه و صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...

کشاورزیافزایش صیفی‌جات مربوط به نرخ بارفروشان است

به گزارش خبرنگار مهر، شروع سال جدید تأثیر زیادی در قیمت بازار میوه نداشت اما نرخ‌ها را در بازار سبزی و صیفی‌جات افزایش د...