آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا در ورامین احصا می‌شود - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳

آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا در ورامین احصا می‌شود

فرماندار شهرستان ورامین گفت: آسیب‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در کارگروه تخصصی شهرستان و در حوزه‌های مختلف اصناف، صنعت، کشاورزی، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها احصاء می‌شود تا بتوان پس از عادی شدن شرایط و کنترل بیماری، این مشکلات به حداقل رسد.

حسین کاغذلو روز دوشنبه در کارگروه تخصصی بررسی مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا که با حضور دادستان عمومی و انقلاب، بخشداران مرکزی و جوادآباد، شهرداران ورامین و جوادآباد در محل فرمانداری ورامین تشکیل شد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا، برخی از مردم و اصناف با مشکلات اقتصادی مواجه شده‌اند که لازم است پس از فروکش کردن این بیماری، برای خارج شد از پیامدهای پساکرونا نیز تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا که با تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی غیرضروری همراه بوده، باعث بیکاری افرادی شده که دولت برای رفع مشکلات این افراد تدابیری اندیشیده که از جمله می‌توان به اختصاص بیمه بیکاری اشاره کرد.

کاغذلو تصریح کرد: افرادی که به دلیل غیرارادی بیکار شده‌اند می‌توانند ظرف ۳۰ روز به اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی مراجعه و یا با استفاده از سامانه bimebikari.mcls.gov.ir  اطلاعات خود را ثبت کنند، در هنگام مراجعه به این سامانه لازم است تا کد ملی، کد بیمه و کد کارگاه وارد شود و اطلاعات باید با یکدیگر مطابقت داشته باشند.

فرماندار ورامین افزود: با تعطیلی مشاغل ممکن است در حوزه مالیات بر ارزش افزوده که تا پیش از این مستقیما از سوی دولت به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شد نیز مشکلاتی به وجود آید از این رو شهرداران و دهیاران موظفند تا با برنامه ریزی مناسب و درپیش گرفتن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، امورات حوزه خود را مدیریت کنند.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیته اجتماعی ستاد کرونا شهرستان ورامین، خانواده‌ها نیازمند و افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با مشکل اقتصادی مواجه شده‌اند شناسایی و با کمک خیرین، سبد کالای غذایی و بهداشتی به آنان اهدا شده که لازم است این اقدام خداپسندانه ادامه داشته باشد.

کاغذلو گفت: از مجموع ۲۶۱ هزار و ۷۵۰ نفری که از مردم شهرستان ورامین در سامانه سیب ثبت شده‌اند، ۲۴۳ هزار نفر در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند که از این تعداد، ۶۹ هزار نفر از اتباع خارجی می‌باشند.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

سرخط اخبار اقتصاد و بازار

اقتصاد و بازار۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شد

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن کریمی سنجری مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صنعت معدن تجارت در مصاحبه با رادیو گفت: در حال حاضر ...

اقتصاد و بازار«زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است

عباس علی آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در حاشیه سفر به سمنان به همراه هیأت دولت سیزدهم ضمن بیان اینکه صنعت مزیت اصلی ...

اقتصاد و بازارعراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات

به گزارش خبرنگار مهر، کارشناسان اقتصادی معتقدند که صدور کالا به کشورهای همسایه در تجارت خارجی هر کشوری از جایگاه ویژه ای...

اقتصاد و بازارارائه مجوزهای ترخیص کالا از طریق سامانه یکپارچه

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا کاظمی مشاور رئیس کل گمرک ایران، گفت: به استناد تبصره (۱) ماده (۳) آئین نامه اجرایی ماده ۵ ...