افزایش بهره‌وری راهکار تحقق جهش تولید است - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

افزایش بهره‌وری راهکار تحقق جهش تولید است

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: افزایش بهره‌وری راهکاری اساسی برای تحقق جهش تولید در بخش کشاورزی است که در سطح تعاونی‌های تولید و روستایی در حال پیگیری است.

به گزارش اکودام، روز دوشنبه روابط عمومی تعاون روستایی همدان مجید مسلمی‌راد افزود: امسال با تدبیر رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید نامگذاری شده بنابراین شبکه تشکل های زیر پوشش تعاون روستایی باید در راستای تحقق این عنوان برنامه عملیاتی و راهکارهای اجرایی ارایه دهند.

وی اضافه کرد: در سال زراعی جاری در بیش از چهار هزار هکتار از اراضی تحت پوشش تعاونی تولید در سطح همدان با همکاری سه جانبه کشاورزان، تعاونی و دانش آموختگان کشاورزی، طرح ارتقا بهره وری در حال اجرا است که در سال جدید سطح پوشش این طرح افزایش خواهد یافت.

مسلمی راد همراهی تعاونی ها از مزرعه تا بازار با بهره برداران را در بخش کشاورزی در جهش تولید امری موثر عنوان کرد و ادامه داد: تعاونی ها در تمامی مراحل تولید از توزیع نهاده ها تا داشت و برداشت محصول باید برای بهره برداران برنامه داشته باشند.

وی افزود: خرید توافقی محصولات کشاورزی نیز با هدف کاهش واسطه گری از سیاست های مهم تعاون روستایی است که تشکلها باید در این راستا حرکت کنند و هر سال میزان خرید توافقی را افزایش دهند.

مدیر تعاون روستایی همدان با تاکید بر واگذاری تصدی گریهای غیرحاکمیتی بخش کشاورزی به تشکلها افزود: در سال جهش تولید تعاونی ها نیز باید نسبت به روز آمد کردن خود اقدام کرده و به فعالیت های اقتصادی جدید مطابق با منافع بهره برداران و توسعه بخش کشاورزی روی آورند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیخرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین شیرزاد مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: با اعطای نهاده مدت دار و عرضه بیش از یک میل...

کشاورزی‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ

به گزارش خبرگزاری مهر، علی ابراهیمی گفت: وزیر جهاد کشاورزی در تعامل با بخش خصوصی حمایت از تولید داخل را برای ورود به باز...

کشاورزیواردات قهوه ۷۵ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر بر اساس آمار گمرک ایران، واردات قهوه در سال ۱۴۰۲ با رشد ۷۵ درصدی در ارزش به رقم ۱۴۸ میلیون دلار رس...

کشاورزی۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به سیر صعودی قیمت در بازار گوشت قرمز از اواخر بهار سال گذشته تا امروز، وضعیت صنعت دامپروری ک...