توصیه‌ کارشناسان آلمانی برای خروج از بحران کرونا - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

توصیه‌ کارشناسان آلمانی برای خروج از بحران کرونا

کارشناسان آلمانی با اشاره به شاخصه‌های مهم در شیوع ویروس کرونا، پیشنهادهایی را برای خروج از این بحران ارائه کرده‌اند.

شبکه دویچه وله آلمان امروز (یکشنبه) نوشت: گروهی از کارشناسان برای خروج گام به گام آلمان از وضعیت اضطراری و کاهش محدودیت‌ها راهکارهایی پیشنهاد کرده‌اند. قرار است صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالتی در یک کنفرانس تلفنی درباره این راهکارها رایزنی کنند.

به درخواست «آرمین لاشت» نخست‌وزیر ایالت نوردراین- وست‌فالن تیمی متشکل از دوازده کارشناس حوزه‌های مختلف پیشنهادهایی تدوین کرده‌اند که می‌تواند برای کاهش محدودیت‌ها در مقابله با بحران کرونا مد نظر سیاست‌مداران قرار گیرد و خبرگزاری آلمان و روزنامه «فرانکفورتر الگماینه» خلاصه‌ای از این پیشنهادها را که شامل چهار مولفه اصلی می‌شود منتشر کرده‌اند.

کارشناسان معتقدند ابتدا باید مشخص شود که خطر ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ کجا بسیار زیاد است و کجا کمتر. همچنین باید مشخص شود که ابتلا به ویروس جدید کرونا برای چه اشخاصی بسیار خطرناک است.

دو شاخص دیگر بررسی مهم‌ترین مسائل برای اجتماع و اقتصاد و سنجش میزان موفقیت و قابلیت اجرایی اقدامهای پیشگیرانه در حوزه‌های مختلف است.

کارشناسان نسبت به خوش‌بینی زودهنگام هشدار می‌دهند و معتقدند آلمان باید فرابگیرد که پیش از کنترل کامل شیوع ویروس جدید کرونا با این بحران سر و کار خواهد داشت.

«هندریک اشتریک» ویروس‌شناس ساکن شهر بن، «اودو دی فابریو» قاضی پیشین دادگاه قانون اساسی و «میشائیل هوتر» رئیس انستیتو اقتصاد آلمان شهر کلن از جمله اعضای تیم دوازده نفره هستند.

بر پایه اطلاعاتی که در اختیار خبرگزاری آلمان و روزنامه “فرانکفورتر الگماینه” قرار گرفته کارشناسان توصیه می‌کنند کاهش محدودیت‌ها زمانی در دستورکار قرار گیرد که کاملا مشخص شده باشد سیستم بهداشت بیش از حد  تحت فشار قرار نمی‌گیرد و پیش‌زمینه‌های “مونیتورینگ” بهتر بحران فراهم شده باشد.

تاکید بر شفافیت بحث درباره بحران کرونا

بنابر این گزارش، آرمین لاشت در یادداشتی که خطاب به صدراعظم آلمان «آنگلا مرکل» و همتایان خود در ایالت‌های دیگر ضمیمه این تحلیل کرده بر ضرورت شفافیت و علنی بودن بحث‌ها درباره راه‌های برون رفت از بحران کنونی و مسیر حرکت به سمت عادی‌سازی مسئولانه اوضاع تاکید دارد.

پیش از این دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی آلمان بر سر اقدامهای محدودکننده برای مقابله با شیوع بیماری کووید- ۱۹ به توافق رسیده‌اند و قرار است روز چهارشنبه (۲۷ فروردین) درباره چگونگی ادامه کار رایزنی کنند.

انتظار می‌رود مرکل و نخست‌وزیران ایالتی روز سی و یکم فروردین در یک کنفرانس تلفنی دیگر در مورد لغو احتمالی برخی محدودیت‌ها یا تغییر آن بحث‌ و گفت‌وگو کنند.

به اعتقاد تیم دوازده نفره کارشناسان، یکی از راهکارهای احتمالی خروج از بحران می‌تواند برداشتن مرحله به مرحله محدویت‌ها در بخش‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی، از جمله مدارس، مراکز آموزش عالی و کسب وکارهای خرد باشد.

ضرورت افزایش شمار آزمایش های کرونا

یکی دیگر از توصیه‌های کارشناسان فراهم کردن زیرساخت‌ها برای افزایش موارد آزمایش برای تشخیص موارد ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ است. بر این پایه افرادی که نشانه‌های بیماری در آنها مشاهده می‌شود و مبتلایان باید به طور مرتب آزمایش شوند.

در حال حاضر روزانه بیش از صد هزار آزمایش تشخیص کرونا در آلمان انجام می‌شود و مطابق برنامه‌ها قرار است این ظرفیت به نیم میلیون آزمایش در روز افزایش یابد.

اغلب کارشناسان و سیاست‌مداران آلمان بر این باورند که راهکارهای مقابله با گسترش سریع بیماری کووید- ۱۹، از جمله فاصله‌گذاری فیزیکی احتماعی و ممنوعیت تجمع بیش از دو نفر، مگر در موارد بسیار ضروری تا کنون موثر بوده و کاهش محدودیت‌ها نباید با ریسک بازگشت موج تازه‌ای از ابتلا به ویروس کرونا همراه باشد.

بر اساس فهرستی که دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز منتشر می‌کند تا بامداد امروز (یکشنبه) بیش از ۱۲۵ هزار و ۴۵۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در آلمان شناسایی شده و ۲ هزار و ۸۷۱ نفر بر اثر ابتلا به کووید- ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

سرخط اخبار بهداشت و سلامت

بهداشت و سلامتبسته ماندگاری پرستاران به زودی اجرایی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی در نشست شورای هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی سمنان، افزود: به دستور رئیس جمهور، لایحه حمای...

بهداشت و سلامتکدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم مشهود گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر ت...

بهداشت و سلامتبرنامه سلامت خانواده؛ موازی کاری یا ایده ای نو!

به گزارش خبرنگار مهر، هفته سلامت مناسبتی است که سالانه در اردیبهشت ماه، برای ترویج مفاهیم کلیدی سلامت و گفتمان‌سازی در ج...

بهداشت و سلامتغذاهای دریایی خطر قرارگیری در معرض مواد شیمیایی را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث لاین، یک مطالعه جدید نشان داد افرادی که به طور منظم غذاهای دریایی می‌خورند ممکن است خ...