سرمازدگی بهاری باغداران جغتایی را متضرر کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

سرمازدگی بهاری باغداران جغتایی را متضرر کرد

کاهش شدید دمای هوا در اواخر نخستین ماه فصل بهار موجب سرمازدگی محصولات ظرف چند روز اخیر در جغتای شد به طوری که هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت به باغ‌های این شهرستان وارد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای روز یکشنبه گفت: سرمای اواخر هفته پیش به درختان مثمرثمر در سطح دو هزار و ۳۱۹ هکتار باغهای گردو، بادام، آلبالو، گیلاس و انگور این شهرستان آسیب زد.
خلیل شایستگان افزود: همچنین این موج سرما به حدود پنج تا ۱۰ درصد اراضی کشاورزی خسارت زده است.
وی ادامه داد: بارش تگرگ و باران‌های شدید هفته گذشته نیز به ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای چغندر قند، ۲۰۰ هکتار مزارع گندم و ۲۰۰ هکتار از باغ‌های این شهرستان بیش از ۴۷ میلیارد ریال خسارت زد.

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کرده‌اند برای پیگیری امور باید به صندوق بیمه محصولات کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
جغتای ۲۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی با فعالیت ۹ هزار بهره‌بردار کشاورزی، باغداری و دامداری دارد. مزارع جغتای زیر کشت محصولاتی همچون گندم، جو، کلزا، چغندرقند، ذرت و هندوانه است.

مرکز این شهرستان ۴۸ هزار نفری در ۳۵۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است. جغتای مرکب از دو بخش مرکزی و هلالی ۵۶ روستا دارد و ۳۹ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاهای آن هستند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیتمهیدات لازم برای نگهداری دسترنج کشاورزان خوزستانی درنظر گرفته شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید راد ظهر امروز پنجشنبه به استان خوزستان سفر و از مراکز خرید محصولات گندم در استان بازدید ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌ است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...