کرونا ۱۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کرمان خسارت وارد کرد - اکودام | اقتصاد صنعت غذا | EcoDam
امروز : پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کرونا ۱۵ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی کرمان خسارت وارد کرد

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه، ویروس کرونا از ابتدا تاکنون حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف کشاورزی این استان خسارت وارد کرده است.

سیدمحمدرضا ترابی موسوی روز یکشنبه افزود: بیشترین خسارت ناشی از بیماری کرونا به بخش های کشاورزی استان کرمان از جمله پسته، خرما، محصولات گلخانه‌ای، دام، طیور و آبزیان وارد شده است.

وی بیان کرد: خسارت های بیماری کرونا در پسته بالای ۷۰ درصد، خرما بین ۴۰ تا ۷۰ درصد و در بخش آبزیان، دام و طیور و محصولات گلخانه‌ای کمتر از ۴۰ درصد برآورد شده که مشکلاتی را برای فعالان این بخش ها بوجود آورده است.

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی کرمان تصریح کرد: کاهش شدید قیمت‌ها در پسته، خرما و مرغ، صادر نشدن برخی محصولات به دلیل تعطیل بودن صنعت بسته بندی و بسته شدن مرزها و فاسد شدن محصولات کشاورزی از جمله عوامل خسارت زا در بحران شیوع ویروس کرونا محسوب می شود.

وی ادامه داد: همچنین تامین نشدن سم و کود مورد نیاز کشاورزان، تامین نشدن پلاستیک های مورد نیاز گلخانه داران، تعطیل شدن صنعت حمل و نقل و تامین نشدن خوراک دام و طیور، خسارت هایی را به فعالان این حوزه وارد کرده است.

ترابی موسوی تاکید کرد: برای جبران خسارت های ناشی از کرونا به بخش کشاورزی پیشنهاد می کنیم،  بانک مرکزی تسهیلات ارزان و یا وام بلاعوض به مبلغ  ۱۵ هزار میلیارد ریال برای خسارت های وارد شده در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه فعالان بخش کشاورزی برای ایجاد و رونق کار خود از تسهیلات استفاده کرده اند اظهار داشت: بانک ها و موسسات مالی با بخشیدن سود و جرائم تسهیلات سال گذشته و امهال اصل وام به مدت یک سال کشاورزان استان را برای ادامه فعالیت یاری کنند.

سرخط اخبار کشاورزی

کشاورزیمافیای واردات مرغ در کمین نشسته‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت پشتیبانی امور دام کشور، حسین شیرزاد اظهار کرد: رکورد خرید ۱۰۰۰ تن مرغ از مرغداران ک...

کشاورزیلزوم اعتبار ۱۰۰ همتی برای تکمیل پروژه‌ های آب و خاک

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، صفدر نیازی شهرکی در خصوص استفاده از کمک‌های بخش خصوصی در اجرای پروژه...

کشاورزیتخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به ۸ گروه کالایی در سال ۱۴۰۳+ جزییات

به گزارش خبرگزاری مهر، تصویبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۲ هیأت وزیران درخصوص «تعیین فهرست دارو، مواد اولیه آن و تجهیزات...

کشاورزیدولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به رصد...